هشتگ جنایت الوثبه در عراق ترند اول شد

هشتگ جنایت الوثبه در عراق ترند اول شد
يکشنبه 23 آذر 1399 - 18:31

کاربران شبکه های اجتماعی در عراق، صحنه هایی از یک قتل فجیع را به یادها آوردند که در طی تظاهرات سال گذشته عراق، تعدادی جنایتکار در حق هیثم البطاط نوجوان در میدان الوثبه بغداد مرتکب شده بودند.

العالم-داغ های مجازی

شبکه های اجتماعی عراق مملو از توییت ها و پست هایی شد که این جنایت را محکوم کردند. جنایتی که در آن نوجوانی در میدان الوثبه کشته شد. پس از انتشار فیلمی که نحوه کارد آجین کردن، بر زمین کشیدن و آویختن جسد وی بر چراغ راهنمایی و سکوت شاهدان جنایت در محل را نشان می داد، شوک ناشی از این رویداد به اوج خود رسید.

کاربران ضمن انتشار هشتگ "جنایت الوثبه فرهنگ جوکری است" در توییتر، تاکید کردند که خون این نوجوان شهید بر گردن سفارت آمریکا و همه فریب خوردگان و ویران‌گرانی است که با آن متحد شدند تا علیه کشورشان عمل کنند و آن را به تباهی بکشانند.

شیخ قیس الخزعلی دبیرکل "عصائب اهل حق" عصر جمعه در توییت خود گفت:" جنایت میدان الوثبه وجدان انسان عراقی را تحریک کرد و باعث شد خطر بزرگی را درک کند که در پشت خشونت، ناامنی و هرج و مرج نهفته است. چیزی که پروژه اسرائیلی- آمریکایی- اماراتی برای تحقق اهداف خود می خواهد". و افزود:" رحمت و آمرزش خدا بر روح پسرک مظلوم هیثم البطاط، در اولین سالمرگ او که نحوه قتل وحشیانه وی را آشکار کرد که در معرض چشم و گوش صدها نفر اتفاق افتاد و علاوه بر آنها، عده زیادی نیز در شبکه های اجتماعی با خشنودی این جنایت را تماشا کردند و همچنین ده ها نفر از فعالان و اهل رسانه هایی که خواهان آزادی و انسانیت بودند. چهره ای وحشی که حقیقت تعداد زیادی از تظاهرکنندگانی را آشکار می کرد که زیر شعار صلح و حقوق بشر پنهان شده بودند، درحالیکه عاری از آن هستند".

انجمن "جوانی شریعت" نیز به مناسبت اولين سالگرد شهادت هیثم البطاط، جشنواره ای به نام "شهید افتخار" برپا کرد. امیر الموسوی سخنگوی انجمن طی سخنرانی اش در این مراسم، تاکید کرد که به هیچ وجه نباید درمقابل جنایت های ظالمانه سکوت کرد. خانواده نوجوان شهید نیز بخاطر برپایی مراسم سالگرد فرزندشان از این انجمن قدردانی کردند.

کاربری با نام "الشایب الشایب" عکس قاتلان جوان شهید را منتشر کرد و گفت:"جنایت الوثبه محصول ایدئولوژی جنایتکارانه داعش، دوران بعث و دیکتاتوری صدامی با افکار فرقه ای کثیف آن است".

کاربر دیگری به نام "علی حسین" نیز عکس آرامگاه البطاط را منتشر کرد و نوشت:" یادواره ای که جنایت جوکرهای آزادی خواه درحق جوان مظلوم در میدان الوثبه را زنده نگه می دارد".

"رسل علی" نیز در حساب کاربری خود نوشت:"خواست خداوند متعال بود که دروغتان با خون پاک این جوان هاشمی آشکار شود".

پربیننده ترین خبرها