جزئیات خواندنی از احضار سفرای آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

جزئیات خواندنی از احضار سفرای آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
دوشنبه 24 آذر 1399 - 00:29

سخنگوی وزارت خارجه درباره احضار سفرای آلمان و فرانسه گفت: به آنها گفته شد با کدامین استاندارد، تعلیم ساخت بمب‌های آتش‌زا، برنامه‌ریزی برای درگیری های خیابانی، همکاری با دولت‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی خارجی با هدف براندازی ساختار سیاسی ایران و معاونت در اقدامات مجرمانه مسلحانه، "ژورنالیسم" نام دارد؟

العالم - ایران

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه در احضار سفرای آلمان و فرانسه چه گذشت؟ عنوان کرد: همانطور که قبلا نیز به اطلاع رسید در پی صدور بیانیه های مداخله جویانه صورت‌گرفته، بعد از ظهر امروز سفرای آلمان در ظرفیت رئیس دوره ای اتحادیه و نیز ظرفیت ملی و سفیر فرانسه توسط مدیرکل اروپای وزارت خارجه به این وزارتخانه احضار شدند.

وی افزود:در دیدارهای برگزار شده، مدیرکل اروپای وزارت خارجه مراتب اعتراض شدید و صریح جمهوری اسلامی ایران به بیانیه‌های اتحادیه اروپا و دو کشور اروپایی در حمایت از عنصر شناخته شده تروریستی و حمایت‌های مالی و معنوی برخی‌ کشورهای اروپایی از عناصر و گروه های تروریستی که به طور مشخص اقدامات مجرمانه امنیتی را در همکاری با سرویس های جاسوسی غربی و رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران مرتکب شده و خود نیز به صراحت به آنها اقرار کرده اند، را به آنها ابلاغ کرد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: در این دو دیدار مدیرکل اروپای وزارت خارجه به سفرای آلمان و فرانسه یادآور شد با کدامین استاندارد، تعلیم ساخت بمب‌های آتش‌زا، برنامه‌ریزی برای درگیریهای خیابانی، همکاری با دولت‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی خارجی با هدف براندازی ساختار سیاسی ایران و معاونت در اقدامات مجرمانه مسلحانه، ژورنالیسم نام دارد؟ و یا بر اساس کدام‌ تعریف یک ژورنالیست تحت رصد، حفاظت و در همکاری با سازمان امنیت داخلی فرانسه و در ارتباط نزدیک با موساد قرار میگیرد، مبادرت به جمع‌آوری گسترده اطلاعات حساس ملی از جمله نظامی کرده و آنها را در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای خاص قرار می دهد؟

کما اینکه به رغم آگاهی مقامات فرانسوی از فعالیتها و تحرکات ضد ایرانی روح الله زم، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه، پیش از این تایید کرده بود که وی از آزادی کامل در‌ تحرکات خود برخوردار بوده است.

خطیب زاده ادامه داد: به آنها گفته شد جای بسی شرم است که برخی کشورهای اروپایی سالهاست مأمن تروریست‌ها از گروهک منافقین گرفته تا جنایتکاران الاحوازیه شده‌اند. برخی عناصر اصلی گروهکهایی نظیر تندر که در سال ۱۳۸۷ عملیات انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز را طراحی و هدایت کرده و در صدد انجام عملیات بزرگ دیگر در سایر نقاط ایران بودند که خوشبختانه با تسلط اطلاعاتی ایران به نتیجه نرسید، نیز تابعیت همین کشورهای اروپایی را دارا بوده اند.

این یک تراژدی تاریخی است که اروپا تروریسم را بر اساس منافع خود به خوب و بد تقسیم کرده و از آن به طور گزینشی در راستای اهداف خود استفاده می کند. این چرخه باطل نفرت‌پراکنی، خشونت و تروریسم، میراث همین رویکرد ضد بشری و ضد انسانی است.

طنز تلخ‌تر این است که کشوری که مخفیانه به یک دیکتاتور کودتاچی که تعداد بیشماری را در تظاهرات سرکوب و در سیاهچا‌ل‌ زندانی و یا اعدام کرده نشان لژیون دونور می دهد، بیشرمانه از دموکراسی و حقوق بشر صحبت کند. کشورهایی که سالهاست با حمایت بی چون و چرا از متجاوزان به خاک یمن و تجارت پرسود سلاح‌‌های مخرب، یک ملت را در قحطی و شرایط یک فاجعه انسانی و کشتار دسته جمعی قرار داده‌اند، هیچ‌گونه حقی ندارند که خود را در جایگاه مدافع بشر قرار دهند.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: به این دو‌سفیر اروپایی گفته شد که بهره گیری آمریکا از پایگاه هوایی یکی از این کشورهای اروپایی برای انجام عملیات تروریستی در منطقه و از جمله ترور ناجوانمردانه سردار شهید سلیمانی که پیش از این منجر به تشکیل ۴ پرونده نزد نظام قضایی آن کشور شده، جایی برای ادعاهای به ظاهر بشردوستانه این کشورها باقی نمی گذارد.

وی ادامه داد: به آنها گفته شد ملت ایران همچنین هرگز نقش این دسته از کشورهای اروپایی در تجهیز صدام به سلاحهای شیمیایی که منجر به شهادت مظلومانه مردم سردشت و حلبچه و نیز شهادت و مجروحیت تعداد زیادی از نیروهای سپاه و ارتش در جبهه های جنگ تحمیلی شد را از یاد نمی برد. کما اینکه هنوز بسیاری از مجروحان شیمیایی جنگ تحمیلی در جای جای ایران با درد و رنج ناشی از آلودگی به مواد شیمیایی بکار گرفته شده در تسلیحات نظامی صدام مواجه هستند.

به گفته خطیب زاده در احضار سفرای آلمان و فرانسه عنوان شد جای بسی تاسف است که ارزش‌های والای انسانی و بشری این چنین بازیچه دست دولت‌هایی شده است که همه چیز از جمله حقوق بشر و آزادی بیان را تبدیل به یک ابزار برای اهداف سیاسی کوته‌بینانه خود نموده‌اند.

خطیب زاده گفت: مدیرکل اروپای وزارت خارجه در دیدارهای انجام شده اضافه کرد که متاسفانه کشورهای اروپایی با پناه دادن به عوامل تروریست و جنایتکاری که دستشان به خون ملت ایران آلوده است، چشم بستن بر اعمال مجرمانه آنها و مهم تر از آن سعی در تطهیر تروریسم، از نظر ملت بزرگ ایران در اقدامات ننگین چنین عناصری سهیم هستند. اینکه اتحادیه اروپا و کشورهای آلمان و فرانسه به جای عذرخواهی از ملت ایران و خانواده های شهدای عملیات تروریستی و مجرمانه و پذیرش سهم خود در این اقدامات، مدعی حمایت از عوامل جنایتکار می شوند، قویا محکوم بوده و لذا اظهارات منافقانه آنها از کم ترین ارزشی نزد ملت و دولت ایران برخوردار نیست.

پربیننده ترین خبرها