وال استریت ژورنال: ترامپ شکست در انتخابات را بپذیرد

وال استریت ژورنال: ترامپ شکست در انتخابات را بپذیرد
سه شنبه 25 آذر 1399 - 12:05

روزنامه «وال استریت ژورنال» در سرمقاله‌ای از رئیس‌جمهور آمریکا درخواست کرد شکست در انتخابات را بپذیرد.

العالم - آمریکا

روزنامه «وال استریت ژورنال» در سرمقاله‌ای که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خواست شکست در انتخابات را بپذیرد.

به نوشته وبگاه خبری-تحلیلی «هیل»، وال استریت ژورنال در این سر‌مقاله با اشاره به امتناع دیوان عالی آمریکا از رسیدگی به دادخواست مقام‌های ایالت تگزاس که خواستار صرف نظر از پذیرش نتایج انتخابات چهار ایالت چرخشی شده بودند نوشت: «حتی اگر از پیروزی تنگاتنگ آقای بایدن در یکی از ایالت‌های مناقشه بر‌انگیز صرف نظر شود، وی بیش از ۲۷۰ رأی الکترال خواهد داشت.»

این روزنامه راست‌گرای آمریکایی همچنین اقدام دموکرات‌ها برای مطرح کردن این موضوع که ریاست‌جمهوری ترامپ مشروعیت ندارد را اشتباه دانست و نوشت با این وجود هیچ کدام از این اقدامات، تلاش‌های ترامپ برای نامشروع خواندن پیروزی بایدن در انتخابات را موجه نساخت.

این سرمقاله پیش از آنکه پیروزی «جو بایدن» به طور رسمی از سوی کالج الکترال ایالت‌ها اعلام شود منتشر شد.

بامداد امروز رسانه‌های آمریکایی از تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات با کسب ۳۰۶ رأی الکترال که جلسه رأی‌گیری‌ آن دوشنبه شب (به وقت محلی) در سراسر ایالات متحده بر‌گزار شد، خبر دادند.

با این وجود ترامپ همچنان از پذیرش شکست امتناع کرده و با انتشار پیام‌هایی در توئیتر ضمن مطرح کردن ادعای دوباره تقلب در انتخابات از هم‌حزبی‌های خود درخواست کرد کاری در این خصوص انجام دهند.

ترامپ در پیامی نوشت: «بسیاری از آرای ترامپ به بایدن منتقل شد. قاضی بسیار محترم میشیگان این گزارش حماسی را منتشر کرد و این در همه جای کشور واقعیت دارد. این انتخابات جعلی نمی‌تواند دوام بیاورد. جمهوری‌خواهان کاری بکنید. پیروزی بزرگ در ایالت کلیدی! ۷۵.۰۰۰.۰۰۰ رأی.»

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها