مخالفت مردمان عرب با عادی سازی؛ هشتگی که ترند شد

مخالفت مردمان عرب با عادی سازی؛ هشتگی که ترند شد
سه شنبه 25 آذر 1399 - 23:25

دو هشتگ مسیر ساحل و عربها با عادی سازی مخالفند، در یمن ترند شد .

العالم داغهای مجازی

مردم یمن با عادی سازی رابطه نظام های عربی با دشمن صهیونیستی مخالفت کرده و بر حمایت از فلسطینیان تا دست یافتن بر حقوق غیر قابل تغییرشان و در راس آن ایجاد دولت مستقل به مرکزیت قدس شریف تاکید کردند.

مجلس یمن نیز روز دوشنبه در نشست خود به ریاست یحیی الراعی با جملات تندی عادی سازی مغرب با رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم کرد.

مجلس یمن با صدور بیانیه ای این دوستی با رژیم صهیونیستی را خیانت به مساله اصلی عربها و قدس شریف و اصول امت عربی و اسلامی دانست و بر موضع مخالف جمهوری یمن با انواع عادی سازی و همکاری با رژیم صهیونیستی و حمایت از رهبران و مردم فلسطین در مبارزه مشروعش برای ایجاد دولت مستقل فلسطین به مرکزیت قدس شریف تاکید کرد.

مجلس یمن با نگرانی شدید از ادامه شتاب نظام های عربی برای افتادن در آغوش اسرائیل و خیانت به مسائل عربی و اسلامی و در راس آن مساله فلسطین و بازگرداندن دولت فلسطینی به مرکزیت قدس شریف سومین حرم و محل عروج حضرت محمد سخن گفت .

بیانیه مجلس یمن انواع دوستی یا همکاری با رژیم صهیونیستی که اخرین مورد نیز پیوستن علنی مغرب به لیست عادی سازان را محکوم کرد و آن را خیانت و کوتاهی در مسائل سرنوشت ساز عربها دانست .

این بیانیه هم چنین بر حمایت مسئولان و مردم یمن از مردم فلسطین در مبارزه قانونی اشان برای بازگرداندن حقوق کامل آنان تاکید کرد این در حالی است که جنگ یمن ، در حال از بین بردن ثروتها و کشتار کودکان، زنان و سالخوردگان است و بیش از 30 میلیون یمنی در محاصره هستند و جنگ هایی نیز در برخی کشورهای عربی مانندسوریه ،عراق،لیبی در حال وقوع است و ایران و لبنان محاصره است اما عادی سازان حریم هوایی و فرودگاهها را برای اسرائیل باز گذاشته اند و روابطی با آنان در همه زمینه ها در بدترین دوره امت عربی ایجاد کرده است.

مجلس یمن از همه نمایندگان آزاد، فرهیختگان، متفکران، خبرنگاران، دانشمندان، احزاب و گروههای سیاسی و همه آزادگان ملت های عربی و اسلامی خواست انواع دوستی با دشمن صهیونیستی را محکوم کرده و آن را خیانت و کوتاهی به اصول بدانند و همه مردم کشورهای عربی و اسلامی رژیم صهیونیسیتی را رژیم غاصب و اشغالگر اراضی اشغالی عربی بدانند که انواع کشتار و تروریسم را در حق برادران فلسطینی انجام می دهد و سرنوشت آنان را تعیین می کند.

هواداران امریکا و اسرائیل در صدد ترویج وابستگی خود هستند تا سایر مردم را به حمایت از خود در کنار اسرائیل وادارند تا پس از آن دشمنی بیشتری به آزادی خواهان و استقلال طلبان نشان دهند.

دفتر سیاسی انصارالله اعلان عادی سازی بحرین و اسرائیل را نتیجه نظامی دانست که تحت قیمومیت امریکا و اسرائیل زندگی می کند که اصلا عجیب نیست ..

دفتر سیاسی انصارالله افزود: نظام های عادی سازی ، نماینده مردم خود نیستند و روزی بهای سنگین خیانت خود را خواهند پرداخت و فلسطین از نظام هایی مانند امارات و بحرین که پنهانی ضربه می زدند رهایی یافت.

انصارالله بار دیگر بر حمایت از مردم بحرین در مبارزه قانونی برای دست یافتن بر کرامت و حاکمیت کشورش و رهایی از نظام وابسته و خائن و مستبد تاکید کرد.

از زمان اعلام عادی سازی امارات با رژیم صهیونیستی بیشتر شهرهای یمن شاهد تظاهرات گسترده ای برای حمایت از مساله فلسطین و مخالفت با ایجاد روابط با رژیم صهیونیستی بود برخی مناطق تحت تسلط شورای انتقالی جنوبی مورد حمایت امارات که جداگانه از عادی سازی حمایت کرده بود نیز شاهد تظاهرات بود.

پربیننده ترین خبرها