سه نبرد یمنی که استکبارگری آمریکا و نفاق سازمان ملل را به نمایش گذاشتند

سه نبرد یمنی که استکبارگری آمریکا و نفاق سازمان ملل را به نمایش گذاشتند
سه شنبه 25 آذر 1399 - 23:08

یمن طی چند ساعت گذشته سلسله حملات از جمله دیپلماسی علیه استکبارگری آمریکا و مواضع خصمانه و کینه‌توزانه آن علیه تمامی حکومت‌ها و ملت‌های آزاده و مستقل جهان آغاز کرده است.

العالم- کشکول

استبداد، استکبارگری و تلاش‌های خصمانه آمریکا برای نابود کردن آمال و امیدهای ملت‌های آزاده در دوران ریاست‌جمهوری "دونالد ترامپ" به اوج رسید و نشان داد که دولت واشنگتن که از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی رنج می‌برد، با بحران اخلاقی عمیقی نیز مواجه است.

آمریکا "حسن ایرلو" سفیر ایران در صنعا را تحریم مالی کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا کرده که انتخاب آقای ایرلو به عنوان سفیر در صنعا نشان‌ می‌دهد که تهران به حل و بحران یمن بی‌تفاوت است. در حالی‌که به دنبال تحمیل راهکاری از طریق فشار، استکبارگری، سیطره و استبداد است و دستور کارش، نابودی یمن و تمامی کشورهای پیرامون فلسطین اشغالی است.

همچنانکه آقای حسن ایرلو، سه‌شنبه گذشته تأکید کرد آمریکا نقشی اساسی در جنایات علیه ملت‌های منطقه به‌ویژه ملت یمن دارد. او در صفحه کاربری‌اش در توییتر نوشت: "نقش آمریکا در تعرض به ملت‌های منطقه بویژه یمنی‌ها بارز و مشخص است. محاصره و تجاوز به ملت یمن، اجرای سیاست‌های آمریکایی-صهیونیستی و دستورکار‌های آن در جنگ علیه یمن است. محاصره آمریکایی، قاتل ملت یمن است."

ادعاهای وزارت خزانه‌داری آمریکا به مثابه مداخله‌ای آشکار در امور یمن است. این کشوری که مردانی قهرمان و شجاع تربیت کرده است، در مقابل متجاوزانِ همپیمان آمریکا همچنان ایستادگی می‌کند و مانع از دستیابی آنها به اهداف جنگ‌شان می‌شوند.

در همین راستا امروز وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای با اشاره به تحریم سفیر کشورمان در یمن از سوی آمریکا، ''اقدامات و سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه نهادها و ملت های آزاده و مستقل'' را محکوم کرد. در این بیانیه با اشاره به اقدام غیر قانونی آمریکا آمده است که این اقدام نشان دهنده بحران عمیق اخلاقی در دولت کاخ سفید است. در بخشی از این بیانیه آمده است: سفیر ایران با یک دولت یمنی اصیل تعامل دارد که اکنون در خاک خود حضور دارد و از منافع ملی خود دفاع میکند و تصمیمات ملی و مستقل خود را دارد.

یمن امروز سه شنبه فقط به پستی و رذالت و دشمنی آمریکا در برابر نظام ها و مردم آزاده و مستقل نپرداخت بلکه رفتار زشت و نادرست سازمان ملل دریمن را افشا کرد به گونه ای که "محمد عبدالسلام" رئیس هیئت ملی یمن، وی را شریک در جنایت محاصره یمن و بستن فرودگاه بین‌المللی و بندر الحدیده دانست؛ جنایت‌هایی که عبدالسلام درباره آنها گفت سازمان ملل با زمینه‌سازی برای تجاوز نیروهای متجاوز و جنایت‌های در حق مردم شریک است.

برکسی پوشیده نیست که فرودگاه بین‌المللی صنعا غیر نظامی است و به خاطر محاصره تعطیل است و به گفته عبدالسلام، چند بار بمباران شده و تکرار بمباران فرودگاه غیر نظامی بیانگر ناکامی و دستپاچگی ائتلاف متجاوز سعودی است و متجاوزان عملا با حمله به مناطق غیر نظامی و تاسیسات حیاتی و حتی مجتمع‌های مسکونی در صدد تحقق پیروزی رسانهای توهمی و ظاهری هستند که همه جنایت‌های جنگی است که عرق شرم بر پیشانی می‌آورد.

جنگ سوم یمن که امروز اعلام شد هشدار "محمد ناصر العاطفی" وزیر دفاع یمن به افرادی بود که منافع اقتصادی، منطقه‌ای و بین‌المللی برایشان مهم است و در صدد ایجاد امنیت برای دریانوردی منطقه بود تا بدانند امنیت یمن؛ مساله‌ای اساسی برای همه است و همه کسانی که ادعای حفظ دریانوردی منطقه را دارند بدون اینکه با یمن مشورت کنند. وی تاکید کرد ما با موقعیت جغرافیایی و استراتژیک حیاتی مهم خود از دریانوردی و منافع بین‌المللی منطقه حفاظت می‌کنیم.

درگیری سوم یمن فقط به تامین امنیت برای دریانوردی در منطقه نبود بلکه صنعا از آن فراتر رفت و آمادگی کامل خود را برای آغاز درگیری‌های نظامی این بار برای آزاد سازی هر وجب از خاک یمن از چنگال متجاوزان به این کشور حیاتی که 6 سال پیش برای اجرای دستورات و برنامه‌های صهیونیستی امریکایی گردهم آمدند و در دستیابی به همه اهداف ابلهانه خود ناکام ماندند.

وزیر دفاع یمن نیز گفت: "هم اکنون زمان درگیری برای آزادسازی و استقلال گسترده و مجبور کردن نیروهای متجاوز به ترک اراضی اشغال شده یمن بدون قید و شرط و برقراری صلح در منطقه است. همه کسانی که به تصمیمات صهیونیست‌ها و امریکا دل خوش کرده‌اند باید بدانند یمن ارزشمند و عزیز و مقاوم در برابر متجاوزان و طرحهای توطئه امیزش بوده و به مقاومت خود ادامه خواهد داد." وی در پایان گفت: "بیداری مردم آزاده و در راس آنها محور مقاومت برای ناکام گذاردن طرح‌های توطئه‌آمیز صهیونیستی، آمریکایی ،بریتانیایی کفایت می‌کند."

السید ابو ایمان

پربیننده ترین خبرها