دعوت لیبرمن از دو حزب صهیونیستی برای ائتلاف علیه نتانیاهو

دعوت لیبرمن از دو حزب صهیونیستی برای ائتلاف علیه نتانیاهو
چهارشنبه 26 آذر 1399 - 13:04

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی، از سران دو حزب اپوزیسیون این رژیم دعوت کرده برای ممانعت از پیروزی حزب نخست‌وزیر کنونی، ائتلاف کنند.

العالم _ فلسطین اشغالی

با افزایش اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی و افزایش احتمال برگزاری چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال اخیر، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین این رژیم و رئیس حزب «اسرائیل بیتُنا» طرحی برای ممانعت از نخست‌وزیری دوباره «بنیامین نتانیاهو» ارائه داد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، لیبرمن امروز (چهارشنبه) از دیگر سران احزاب اپوزیسیون دعوت کرد تا برای ممانعت از پیروزی حزب لیکود (به ریاست نتانیاهو) در انتخابات جدید، ائتلافی را تشکیل دهند که بتواند اکثریت پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) را به دست بیاورد.

لیبرمن این پیشنهاد را طی نامه‌هایی به «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید - که رهبری احزاب اپوزیسیون در کنست را نیز برعهده دارد، «نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا و «گیدئون سعر» رئیس حزب «امید جدید» - که به‌تازگی از نتانیاهو و حزب لیکود جدا شده - ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش، هدف ائتلاف پیشنهادی لیبرمن، شکستن آراء حزب لیکود و جلوگیری از رسیدن آن به اکثریت کرسی‌های کنست است.

لیبرمن در این نامه نوشت: «تأسیس یک ائتلاف لیبرال صهیونیست، الزام امروز است مخصوصا در آستانه همکاری‌های روزافزون بین نتانیاهو و نمایندگان عرب... ائتلافی این چنینی، اگر تأسیس شود، جایگزین واقعی برای کابینه کنونی خواهد بود که به حکومت نتانیاهو پایان داده و انقلابی برای دستاوردهای اسرائیل خواهد بود. از شما می‌خواهم به این طرح بپیوندید».

به نوشته وبگاه تایمزاسرائیل، نکته مهم پیشنهاد لیبرمن این است که او از احزب اپوزیسیون نخواسته زیر پرچم حزب خودش قرار بگیرند، بلکه هر کدام ضمن حفظ استقلال، ذیل «مکانیسمی» یک لیست برای نمایندگان کنست ارائه کنند.

این در حالی است که سعر روز یکشنبه خروج خود از حزب نتانیاهو را «رأی عدم اعتماد» به کابینه تل‌آویو دانسته و گفت اگر قرار باشد هم حزب لیکود دوباره اکثریت را به‌دست آورد، او به اپوزیسیون می‌پیوندد.

فارس

پربیننده ترین خبرها