دیدار وزیر خارجه عراق با همتای ترکیه‌‌‌ای

دیدار وزیر خارجه عراق با همتای ترکیه‌‌‌ای
چهارشنبه 26 آذر 1399 - 14:21

سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور با همتای ترکیه‌ای خود دیدار و درباره مسائل مورد اهتمام مشترک گفت‌و‌گو کرده است.

العالم- عراق

«احمد الصحاف» سخگوی وزرات خارجه عراق، امروز (چهارشنبه) از دیدار «فؤاد حسین» وزیر خارجه ترکیه با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای او خبر داد.

«حسن الجنابی» سفیر عراق در ترکیه روز گذشته خبر داده بود که وزیر خارجه این کشور به‌ منظور زمینه‌سازی برای سفر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق وارد آنکارا شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور با همتای ترکیه‌ای خود در ارتباط با همکاری‌های دو جانبه و همچنین موضوعات مورد اهتمام در زمینه آب، اقتصاد و امنیت گفت‌و‌گو کرده است.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که پیشتر،‌ سفیر عراق در آنکارا اعلام کرده بود که نخست‌وزیر این کشور هفدهم دسامبر (فردا) عازم ترکیه خواهد شد.

حسن الجنابی همچنین خبر داده است که جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها، عملیات نظامی مرتبط با این مسأله، فعالسازی و افزایش مبادلات تجاری که در حال حاضر ارزش آن به ۱۵ میلیارد دلار می‌رسد، قضایای همکاری در زمینه آب‌ها، مرزها، صادرات و واردات نفتی و اقتصاد از مهمترین محورهای گفت‌و‌گوی نخست‌وزیر عراق در گفت‌و‌گو با مقام‌های ترکیه‌ای خواهد بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها