پیدا و پنهانِ سفرهای محرمانه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی

پیدا و پنهانِ سفرهای محرمانه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی
پنج‌شنبه 27 آذر 1399 - 22:48

اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه سعودی که طی آن گفته است طی سال‌های گذشته به کشورهای عربی بسیاری محرمانه سفر کرده است، واقعیتی تلخ درباره قضیه فلسطین را برملا می‌سازد.

العالم- درگوشی

"بنی گانتز" در گفت‌وگویش با روزنامه "الشرق الاوسط" گفته است که برای انجام مأموریت‌های نظامی به صورت محرمانه به بسیاری از کشورهای عربی سفر کرده و امیدوار است این سفرها را به شکل علنی، رسمی و دوستانه انجام دهد. گانتس محرمانه به این کشورها سفر کرده است و لذا، این کشورها نیز محرمانه با ارتش اشغالگر که غزه را بمباران و فلسطینیان را بی‌محابا می‌کُشد، همکاری می‌کنند. با این اوصاف، چرا باید از این کشورها انتظار یاری و کمک در قضیه فلسطین را داشت و یا اسرائیل احساس خطر از سوی این کشورها کند. چگونه می‌توانیم باور کنیم که برخی از این کشورها با رژیم اشغالگر با هدف توقف شهرک‌ سازی‌ها عادی‌سازی کرده‌اند. طبعا، این کشورها با میزبانی از وزیر جنگ اسرائیل، در قتل روزانه فلسطینیان شریک هستند.

موضوع دوم در مصاحبه روزنامه الشرق الاوسط با گانتز است. برای نخستین بار است که یک رسانه سعودی با یک شخصیت اسرائیلی در چنین سطحی گفت‌وگو انجام می‌دهد و همین امر موید این گفته‌هاست که رژیم سعودی روند عادی‌‌سازی رژیم‌های مرتجع عربی با صهیونیست‌ها را که تا چندی پیش محرمانه بود، رهبری و علنی می‌کند.

گانتس به چند موضوع پرداخت از جمله محور ایران، که منظورش محور مقاومت بود که به گفته این وزیر، اسرائیل و تمامی کشورهای عربی را تهدید می‌کند. ادعایی که رژیم سعودی نیز از طریق ماشین تبلیغاتی خود به دنبال ترویج آن است و چنین ادعایی را جنگ سعودی‌ها با حزب‌الله لبنان و الحشد الشعبی عراق و گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس تفسیر می‌کند.

دوم: گانتز خطاب به فلسطینیان گفت که بیشتر کشورهای عربی از شما دست شسته‌اند و شما باید به این روند صلح بپیوندید. سخن گفتن درباره قدس یکپارجه و پایتختی برای فلسطین مستقل فقط اظهاراتی انتخاباتی است که رژیم اسرائیل بعد از شکست توافق با نتانیاهو و تصمیم کنست( پارلمان) برای انحلال خود، شاهد آن خواهد بود.

بزرگ‌ترین دلیل برای دروغ‌گویی گانتز و دیگر رهبران صهیونیستی این است که گانتز اصرار دارد "اسرائیل هرگز از مرزهای 1967 عقب‌نشینی نمی‌کند"، و لذا صهیونیست‌ها بر اشغال سرزمین‌های اعراب و مسلمانان تأکید می‌کنند. این موضوع دیدگاه توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی، که به مثابه غده‌ای سرطانی در منطقه و جهان اسلام است را تایید می‌کند. بدیهی است کشورهای عربی که گانتز هنوز به آنجا سفر نکرده است، کشورهایی هستند که آمریکا، صهیونیست‌ها و اروپایی‌ها در تلاش برای نابود کردن آنها و ترور دانشمندان‌شان هستند.

پربیننده ترین خبرها