هشدار عمران خان به طالبان درباره مذاکرات بین‌الافغانی

هشدار عمران خان به طالبان درباره مذاکرات بین‌الافغانی
جمعه 28 آذر 1399 - 17:22

نخست وزیر پاکستان در دیدار با هیئت طالبان هشدار داد که این گروه باید نسبت به تلاش‌ها برای تخریب روند صلح و برهم زدن مذاکرات بین‌الافغانی هوشیار باشد.

العالم- آسیا

دفتر نخست وزیر پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که عمران خان در دیدار با «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان و هیئت همراهش درباره پیشرفت‌ها در روند صلح افغانستان و راه پیش‌رو گفت‌وگو کرد.

بیانیه می‌افزاید که نخست وزیر پاکستان در این دیدار تاکید کرد که بحران افغانستان هیچ راه‌حل نظامی ندارد و مذاکرات بین‌الافغانی فرصت تاریخی را برای رهبران افغانستان بوجود آورده تا از طریق روند صلح، به رهبری و مالکیت افغان‌ها، به صلح و ثبات پایدار دست پیدا کنند.

براساس این بیانیه، عمران خان با تاکید بر حمایت از توافق سیاسی فراگیر و جامع در افغانستان بر لزوم هوشیاری درباره نقش تخریبگران که برای برهم زدن و خارج کردن روند صلح از مسیر آن تلاش می‌کنند، هشدار داد.

نخست وزیر پاکستان با ابراز نگرانی درباره سطح بالای خشونت‌ها نیز از همه طرف‌ها خواستار کاهش خشونت‌ها و تلاش برای تامین آتش‌بس شد.

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اما در بیانیه‌ای نوشت که در این دیدار مسایل مربوط به مهاجرین افغان، سفر از افغانستان به پاکستان و بالعکس، مسایل مربوط به آموزش و بهداشت و نیز مسائل زندانیان و تجارت مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: نخست وزیر پاکستان به هیئت طالبان اطمینان داد که آنها تمام تلاش خود را برای حل مشکلات پناهندگان افغان و کمک به آنها در مسائل مربوط به بهداشت انجام خواهند داد و به همین ترتیب درباره آزادی زندانیان افغان که جرائم سبکی دارند و یا زمان حبس خویش را گذرانده‌اند نیز کار خواهند کرد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها