«هادی العامری» حمله راکتی شب گذشته به سفارت آمریکا در بغداد را محکوم کرد

«هادی العامری» حمله راکتی شب گذشته به سفارت آمریکا در بغداد را محکوم کرد
دوشنبه 1 دی 1399 - 10:00

رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله راکتی شب گذشته به منطقه سبز بغداد، این اقدام را غیرقابل توجیه دانست.

العالم _ عراق

«هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای که حمله راکتی شب گذشته به منطقه سبز بغداد واکنش نشان داد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «عین العراق» منتشر شد، آمده است: «ما بشدت حمله به هیأت‌های دیپلماتیک و تیراندازی‌هایی را که با آن همراه شد و موجب وحشت شهروندان در بغداد شد محکوم می‌کنیم. چنین بمباران‌هایی به هر بهانه‌ای که انجام شود، غیرقابل توجیه است و دستگاه‌های امنیتی باید به مسئولیت خود در قبال حفظ امنیت و اعمال قانون عمل کنند.

سفارت آمریکا در بغداد شب گذشته هدف حمله راکتی قرار گرفت. پایگاه خبری «صابرین نیوز» گزارش داد که ۱۱ راکت به سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرده است. اما مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که هشت راکت به سمت منطقه الخضراء در بغداد شلیک شد و خساراتی به منازل مسکونی در القادسیه وارد آورد.

سفارت آمریکا نیز طی بیانیه‌ای این حمله راکتی را تایید و اعلام کرد: «راکت‌هایی که منطقه بین المللی را هدف گرفت، پاسخ سامانه‌های دفاع هوایی سفارتخانه را به همراه داشت». بر اساس این بیانیه، خسارات اندکی بر اثر این حمله به ساختمان سفارتخانه وارد آمد اما تلفات جانی برجای نگذاشت.

سفارت آمریکا در ادامه مدعی شد که گزارش‌هایی دریافت کرده است که حاکی از وارد آمدن خسارت به مناطقی مسکونی در نزدیکی سفارت آمریکا و احتمالا جراحت برخی از غیرنظامیان بی گناه عراقی است.

اما پایگاه خبری صابرین نیوز اعلام کرد که این شلیک‌های پدافند سفارت آمریکا بوده که به ساختمان‌های مجتمع مسکونی القادسیه در منطقه الخضراء آسیب‌هایی را وارد کرده و منجر به وحشت اهالی منطقه الکراده، القادسیه و الجادریه شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها