افشاگری جدید مجتهد؛

بن سلمان چگونه سر رقبای درباری خود را زیر آب می کند؟

بن سلمان چگونه سر رقبای درباری خود را زیر آب می کند؟
دوشنبه 1 دی 1399 - 13:44

مجتهد کاربر معروف توئیتر در عربستان مساله ای مهم را فاش کرد مبنی بر اینکه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان تلاش می کند رقبای خود در خاندان آل سعود را پیش از آغاز دوره فعالیت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا سرکوب کند.

العالم - عربستان

مجتهد در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: خبرها حاکیست که مهمترین بازداشتی عضو خاندان آل سعود به علت ابتلا به یک بیماری ناشناس در بیمارستان بستری شده است . خویشاوندان وی می گویند که بن سلمان از سم ساخت روسیه یا اسرائیل برای بیمار کردن وی استفاده کرده است. اگر این خبر تآیید شود، معلوم خواهد شد که بن سلمان به توصیه سعود القحطانی مشاور خود در حال زیر آب کردن سر بزرگان خاندان آل سعود پیش از آغاز ریاست جمهوری بایدن است تا آمریکا هیچ گزینۀ دیگری بجز بن سلمان برای نشاندن روی تخت پادشاهی عربستان نداشته باشد.

أخیرٌا مقامات سعودی از آغاز کمپین جدیدی به نام "مبارزه با فساد" خبر دادند که این خبر باعث بروز نگرانی هایی درباره تکرار واقعۀ " هتل ریتز کارلتون" شد. واقعه ای که در آن محمد بن سلمان ولیعهد سعودی رقبای خود شامل شاهزادگان و تجار بزرگ را در هتلی به نام ریتز کارلتون در ریاض حبس کرد.

به گفته مجتهد، بن سلمان در تازه ترین اقدام سرکوبگرانۀ خود تعدادی از نظامیان ارشد و کارمندان دولتی را بازداشت کرده است. این واقعه به "مینی ریتز" معروف شده است زیرا تعداد کسانی که در این اقدام سرکوبگرانه بازداشت شده اند، کمتر از کسانی است که در سال 2017 در هتل مجلل ریتزکارلتون ریاض حبس شده بودند.

تحقیقات منتشره در رسانه های دولتی حاکیست که مرکز دولتی مبارزه با فساد افرادی را به اتهام ارتشاء در حمله به اماکن اقامت آنها بازداشت کرده است و پول هایی را که در اتاق شیروانی یا انباری یا حتی در مسجد پنهان کرده بودند، کشف وضبط کرد.

این بازداشت ها که دامن نظامیان ارشد تا کارمندان جزء شهرداری ها و بخش های درمانی و زیست محیطی را گرفته است، باعث سیطرۀ بیش از پیش بن سلمان بر امور عربستان خواهد شد.

یکی از ناظران سیاسی در عربستان می گوید: پیام بازداشت ها اینست که "در عربستان فقط یک قدرت وجود دارد".

این در حالیست که سازمان های حقوقی درباره بازداشت های اخیر در عربستان که منجر به بازداشت 300 نفر از مسئولان به اتهام فساد شده است، هشدار داده اند.

پربیننده ترین خبرها