عراق بخشی از نیاز لبنان به سوخت را تامین می کند

عراق بخشی از نیاز لبنان به سوخت را تامین می کند
دوشنبه 1 دی 1399 - 17:03

در سایه بحران اقتصادی شدید لبنان بویژه بعد از فاجعه انفجار بندر بیروت، وزارت نفت عراق امروز (دوشنبه) از توافق با لبنان برای فروش مقادیری نفت سیاه (مازوت) به لبنان برای تامین بخشی از نیاز این کشور به سوخت در سال ۲۰۲۱ میلادی خبر داد.

العالم ـ عراق

در بیانیه وزارت نفت عراق آمده است که «احسان عبدالجبار اسماعیل» وزیر نفت عراق امروز در جریان دیدار «ریمون غجر» وزیر انرژی و آب و برق لبنان بر تمایل بغداد برای تقویت روابط دوجانبه با لبنان و توسعه افق های همکاری و ایستادن در کنار ملت این کشور تاکید کرد.

وی افزود: توافق شد که در سال ۲۰۲۱ مقادیر محدودی نفت سیاه مازاد نیاز پالایشگاه های عراق به قیمت بازار جهانی به لبنان فروخته شود که حجم آن بعدا اعلام خواهد شد.

وزیر نفت عراق تصریح کرد: این مقدار نفت سیاه بخشی از نیاز لبنان به سوخت برای تولید برق را تامین می کند و عراق از صادرات این نوع سوخت درآمد کسب خواهد کرد.

وزیر انرژی و آب لبنان نیز ضمن اشاره به این توافق گفت: مسئولان ذیربط در دو وزارتخانه سازوکارهایی را برای اجرای توافق دوجانبه ایجاد خواهند کرد.

وی همچنین از نقش در عراق در ایستادن در کنار مردم لبنان قدردانی کرد.

هیات لبنانی متشکل از شماری از مسئولان وزارت انرژی و آب و برق عراق صبح امروز وارد بغداد شد.

در سایه بحران مالی و اقتصادی شدید لبنان و وقوع حادثه انفجار بیروت، عراق مقادیری کمک در قالب سوخت، گندم و تجهیزات پزشکی به لبنان اعطا کرد.

پربیننده ترین خبرها