حملات توپخانه‌ای در اطراف «عین عیسی»؛ کشته شدن 7 تروریست

حملات توپخانه‌ای در اطراف «عین عیسی»؛ کشته شدن 7 تروریست
سه شنبه 2 دی 1399 - 14:48

شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در المشیرفه با عناصر تروریستی گروه موسوم به «ارتش ملی سوریه» درگیر شدند و حملات توپخانه‌ای بین طرفین همچنان ادامه دارد.

العالم - سوریه

عناصر تروریستی حاضر در گروه موسوم به «ارتش ملی سوریه» -وابسته به ترکیه- به روستای «المشیرفه» واقع در شمال غرب رقه حمله کردند.

منابع حاضر در این گروه به روزنامه قطری العربی الجدید گفتند که در پی درگیری با شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -وابسته به آمریکا- در المشیرفه، نیروهایشان، شبانه از این روستا عقب‌نشینی کردند.

این منابع تصریح کردند، پس از عقب‌نشینی، درگیری در داخل این روستا کم شد، ولی عناصر وابسته به ترکیه، همچنان المشیرفه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند تا شبه‌نظامیان کُرد نتوانند بار دیگر در این روستا مستقر شوند.

به گفته منابع مذکور، عناصر وابسته به ترکیه با پیشروی به سمت این روستا و مناطق اطراف آن، قصد دارند شهر عین عیسی را محاصره کنند. این شهر در نزدیکی مسیر بین‌المللی مهم «ام-4» قرار دارد.

این در حالی است که مذاکرات بین روسیه و ترکیه بر سر عین عیسی در جریان است. آنکارا مخالف حضور شبه‌نظامیان کُرد در عین عیسی است.

العربی الجدید به نقل از منابعی در میان شبه‌نظامیان کُرد خبر داد، درگیریها در المشیرفه، متوقف شده است و نیروهای ارتش ملی نیز عقب‌نشینی کرده‌اند، ولی حملات توپخانه‌ای همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری «هاوار» وابسته به کُردها هم گزارش داد که این درگیریها به پایان رسیده است و شبه‌نظامیان کُرد، حملات تروریستهای ارتش ملی را دفع کردند.

این خبرگزاری به نقل از این شبه نظامیان خبر داد که در پی درگیری با عناصر ارتش ملی، هفت نفر از این عناصر کشته و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

عناصر وابسته به ترکیه از پنجشنبه گذشته، حملات خود را در اطراف المشیرفه آغاز کردند. ترکیه نیز با حملات توپخانه‌ای و پهپادی از عناصر تحت حمایت خود، پشتیبانی می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها