قالیباف خواستار شد؛

اصلاح نحوه بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره طرح‌ها و لوایح

اصلاح نحوه بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره طرح‌ها و لوایح
چهارشنبه 3 دی 1399 - 11:35

رئیس مجلس با تأکید بر لزوم اصلاح آئین نامه داخلی مجلس، گفت: نحوه بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره طرح‌ها و لوایح در صحن علنی باید اصلاح شود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی روز چهارشنبه در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: براساس آئین نامه داخلی مجلس، حق نمایندگان است که پیشنهادات ثبت شده آن‌ها قبل از بررسی مصوبه کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد و به رأی گذاشته شود، اما شاهد هستیم که بررسی پیشنهادات چقدر وقت صحن مجلس را به خود اختصاص می‌دهد و دوستان نسبت به این موضوع معترض هستند.

وی بیان داشت: ما پیشتر برای اصلاح این موضوع با زحمت اعضای کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس، طرحی را مطرح کردیم که ابتدا نظر کمیسیون را در بررسی طرح ها و لوایح به رأی بگذاریم و پس از آن پیشنهادات نمایندگان مطرح شود اما به هر دلیلی نمایندگان به این اصلاح آئین نامه رأی موافق ندادند و امروز شاهدیم که براساس روال قبلی چقدر وقت مجلس گرفته می‌شود.

قالیباف تاکید کرد: رییس کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس با انگیزه بیشتر بحث اصلاح آئین نامه را دنبال کنند تا ما در شرایط فعلی که موضوعات بسیار مهم و جدی را در دستور کار داریم، بتوانیم با سرعت بیشتری به امر قانونگذاری بپردازیم تا از وقت یکایک نمایندگان که در حقیقت وقت همه ملت ایران است، بهره بیشتری ببریم.

نمایندگان امروز طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری را در دستور کار دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها