چین: ‌رزمایش هوایی مشترک با روسیه علیه کسی نیست

چین: ‌رزمایش هوایی مشترک با روسیه علیه کسی نیست
چهارشنبه 3 دی 1399 - 12:38

وزارت خارجه چین با تکذیب هرگونه نقض حریم هوایی کره جنوبی گفت، رزمایش مشترک هوایی این کشور با روسیه علیه طرف ثالثی نیست.

العالم - آسیا

ادعای کره جنوبی مبنی بر تجاوز هواپیماهای نظامی چینی و روسی به حریم هوایی این کشور، با واکنش وزارت خارجه چین مواجه شد.

«ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) در نشست خبری روزانه گفت که هواپیماهای نظامی روسی و چینی در جریان پرواز تمرینی روز گذشته، وارد آسمان کره جنوبی نشده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ژائو با رد ادعای کره جنوبی مبنی بر تجاوز به حریم هوایی این کشور، توضیح داد: «در جریان این تمرین، هواپیماهای چینی و روسی با جدیت به قوانین بین‌المللی پایبند بودند و وارد حریم هوایی کره جنوبی نشدند».

وی همچنین در واکنش به برخی گزارش‌ها مبنی بر قدرت‌نمایی این دو کشور به آمریکا و کره جنوبی، تصریح کرد گشت‌زنی استراتژیک مشترک با روسیه، هیچ طرف ثالثی را هدف نگرفته است.

روز گذشته بود که ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از تجاوز ۱۹ هواپیمای نظامی روسی و چینی به حریم هوایی این کشور و اعزام چند جنگنده برای رهگیری و بیرون راندن آنها از آسمان خود خبر داد.

ارتش کره جنوبی همچنین گفت که بعد از رویارویی جنگنده‌های این کشور با هواپیماهای نظامی متجاوز، ارتش چین به آنها اطلاع داده که در حال انجام تمرینات نظامی معمول هستند.

در ماه جولای سال قبل نیز جنگنده‌های کره جنوبی مجبور شده بودند برای بیرون راندن هواپیماهای نظامی روسی و چینی که به گفته خودشان در رزمایش مشترک بودند، صدها تیر هشدار شلیک کنند.

ارتش‌های ژاپن و کره جنوبی، که در آن زمان جنگنده‌هایی را برای رهگیری هواپیماهای متجاوز اعزام کرده بودند، روسیه و چین را به نقض حریم هوایی خود متهم نمودند. روسیه و چین اما این اتهامات را رد کرده و مدعی شدند در حال انجام رزمایش مشترک معمول بودند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها