واکسن فایزر احتمالاً در برابر کرونای انگلیسی موثر است

واکسن فایزر احتمالاً در برابر کرونای انگلیسی موثر است
چهارشنبه 3 دی 1399 - 12:52

هنوز به درستی مشخص نیست گونه جدید کرونا چه تأثیری بر واکسن‌های عرضه‌شده دارد.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از وب‌سایت ان‌پی‌آر، مدیرعامل شرکت دارویی بایون تک در آلمان اعلام کرد به احتمال زیاد واکسن این شرکت در برابر ویروس کرونا که به سرعت در حال آلوده کردن مردم سراسر لندن و جنوب انگلیس است، موثر خواهد بود.
مقامات انگلستان هشدار داده اند احتمال دارد ویروس کرونای جدید، مسری تر از گونه‌های مختلف موجود باشد، هرچند هیچ شواهدی وجود ندارد که کشنده تر بودن این ویروس را نشان دهد.
اوگور شاهین، مدیر عامل شرکت دارویی بایون تک تاکید کرد برای دستیابی به نتیجه قطعی در مورد واکسن آنها که با همکاری شرکت آمریکایی «فایزر» ساخته شده است باید آزمایشاتی انجام شود و داده های آن آزمایش ها برای چند هفته در دسترس نخواهد بود.
وی گفت: در حال حاضر نمی دانیم که آیا واکسن ما قادر به محافظت در برابر گونه جدید است یا نه، اما از نظر علمی به احتمال زیاد واکنش ایمنی ایجاد شده توسط این واکسن همچنین می تواند با ویروس جدید مقابله کند.
وی ادامه داد: از آنجایی که ۹۹ درصد پروتئین های سازنده این گونه، مشابه پروتئین های گونه اصلی است، وی اطمینان علمی دارد که این واکسن می تواند از انسان در برابر این گونه ویروس محافظت کند.
این محقق تصریح کرد : بایون‌تک در حال حاضر سرگرم انجام مطالعات بیشتری است و امید دارد که در هفته آتی در این زمینه به قطعیت برسد.
وی افزود: احتمال اینکه واکسن ما موثر واقع شود، نسبتا زیاد است.
واکسن بایون‌تک که با مشارکت شرکت آمریکایی فایزر تولید شده، مجوز استفاده در بیش از ۴۵ کشور از جمله انگلستان، آمریکا و اتحادیه اروپا را به دست آورده است.
گزارش‌های منتشر شده درمورد شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا در انگلستان و آفریقای جنوبی، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده، اما کارشناسان می‌گویند، بعید است این ویروس به مصونیت ناشی از دریافت واکسن ضربه بزند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها