گفت‌وگوهای واشنگتن و گروه «پنج چشم» درباره حملات سایبری به آمریکا

گفت‌وگوهای واشنگتن و گروه «پنج چشم» درباره حملات سایبری به آمریکا
پنج‌شنبه 4 دی 1399 - 12:37

مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در تماسی تلفنی با اعضای گروه موسوم به پنج چشم، انتشار بیانیه‌ای برای محکوم کردن حملات سایبری گسترده به نهادهای مختلف آمریکا را به بحث گذاشت.

العالم - آمریکا

«رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در تماس با متحدان اطلاعاتی واشنگتن، تنظیم بیانیه‌ای جهت محکوم کردن حملات سایبری اخیر را به بحث گذاشت.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن»، اوبراین در تماس تلفنی با متحدان آمریکا در گروه موسوم به «پنج چشم» (آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند) صدور بیانیه‌ای جهت محکوم کردن حملات سایبری علیه بخش گسترده‌ای از نهادهای دولتی و خصوصی آمریکا را پیشنهاد کرد.

با اینکه کشورهای عضو گروه پنج چشم تنظیم این بیانیه مشترک را در نظر گرفته‌اند مشخص نیست در آن روسیه را به اجرای این حملات سنگین سایبری متهم کنند.

در حال حاضر آژانس اطلاعات و امنیت آمریکا، گروه هماهنگی یکپارچه سایبری را جهت پاسخ دولت به این حملات تشکیل داده است.

اداره امنیت سایبری و زیرساخت‌های آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی هشدار داد که هکرهای حرفه‌ای نرم‌افزار شرکت «سولارویندز» که به شبکه‌های فدرال دسترسی پیدا کرده‌اند، دولت‌های ایالتی و محلی آمریکا را نیز تحت تأثیر قرار داده‌اند.

این در حالی است که تاکنون تنها شمار اندکی از سازمانهای دولتی فدرال از جمله خزانه‌داری، وزارت بازرگانی و انرژی آمریکا تأیید کرده‌اند که تحت تأثیر حملات هکری قرار گرفته و آسیب دیده‌اند.

مقام‌های ارشد ایالات متحده و برخی نمایندگان کنگره مدعی هستند که روسیه پشت پرده حملات سایبری اخیر به سازمان‌های مهم فدرال قرار دارد اما مقام‌های روس همه این ادعاها را «بی‌اساس» توصیف کرده‌اند.

آنطور که در گزارش شبکه سی بی اس نیوز آمریکا توضیح داده شده است، هکرها سپس بعد از نفوذ به شبکه‌های دولتی آمریکا به اطلاعات و ارتباطات حساس مشتریان سولارویندز از جمله خزانه‌داری آمریکا، بازرگانی و آزمایشگاه ملی انرژی و لس آلاموس که بر تسلیحات اتمی ایالات متحده نظارت دارد، دسترسی پیدا کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها