پیام هشدارآمیز دوحه در پی تجاوز جنگنده‌های بحرینی به آسمان قطر

پیام هشدارآمیز دوحه در پی تجاوز جنگنده‌های بحرینی به آسمان قطر
پنج‌شنبه 4 دی 1399 - 16:28

نماینده دائم قطر در سازمان ملل با اشاره به اینکه جنگنده‌های بحرین در ماه جاری حریم هوایی قطر را نقض کرده‌اند، پیامی هشدارآمیز در این زمینه برای سازمان ملل و شورای امنیت ارسال کرد.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، «علیاء أحمد بن سیف آل ثانی» نماینده دائم قطر در سازمان ملل متحد با ارسال پیامی هشدار آمیز به رئیس دوره‌ای شورای امنیت و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از تجاوز 4 هواپیمایی نظامی بحرینی به آسمان قطر بر فراز آب‌های منطقه ای این کشور در تاریخ چهارشنبه 9 دسامبر 2020 خبر داد.

نماینده قطر با محکومیت شدید این اقدام بحرین، آن را نقض حاکمیت قطر و تجاوز به امنیت آن دانست و تاکید کرد که این تجاوزات کاملاً با تعهدات بحرین به قوانین بین‌المللی مغایرت داشته و موجب افزایش تنش‌ها در منطقه می شود.

در این پیام آمده است که تجاوز بحرین به حریم قطر تنش‌های منطقه‌ای را که منامه با مشارکت در محاصره ناعادلانه ضد قطر در آن سهیم است، افزایش می‌دهد.

نماینده دائم قطر در سازمان ملل خاطرنشان کرد، این اولین بار نیست که هواپیماهای نظامی بحرین حریم هوایی قطر را نقض می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد، تکرار این تجاوزات به معنای نادیده گرفتن تعهدات بین‌المللی از جانب بحرین است که قابل تحمل نیست و نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.

این مقام قطری از بحرین خواست تا از اینگونه اقدامات تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه خودداری کرده و به منشور سازمان ملل و قوانین و توافق‌نامه های بین‌المللی پایبند باشد.

این درحالی است که اخیرا منابع عربی از اقدام عربستان برای پایان دادن به محاصره قطر که سه کشور عربی دیگر یعنی مصر و امارات و بحرین نیز در آن سهیم هستند خبر داده بودند که تاکنون نتیجه ای نداشته است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها