حفتر: حمله به نیروهای ترکیه در لیبی نزدیک است

حفتر: حمله به نیروهای ترکیه در لیبی نزدیک است
جمعه 5 دی 1399 - 00:05

ژنرال خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» از حمله قریب الوقوع به نیروهای ترکیه خبر داد و آمادگی عناصر تحت امر خود را در این زمینه اعلام کرد.

العالم-لیبی

وی با بیان اینکه حمله به نیروهای ترکیه و مزدورانش نزدیک است، تاکید کرد که هیچ گزینه ای برای ترکیه ای ها جز ترک لیبی خواه با صلح یا جنگ، وجود ندارد.

حفتر از عناصر تحت امر خود خواست برای بیرون راندن نیروهای ترکیه و شبه نظامیان خارجی از خاک لیبی، آماده باشند.

وی گفت: باید آتش سلاح هایمان را به سمت ترکیه نشانه برویم.

پارلمان ترکیه پیشتر با تمدید ۱۸ ماهه ماموریت نیروهای این کشور در لیبی موافقت کرد و این در حالی است که سازمان ملل برای یافتن یک راه حل سیاسی برای بحران لیبی تلاش می کند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) با هدف برکناری «معمر قذافی» دیکتاتور وقت این کشور، با تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیار گسترده‌ای روبه‌رو بوده است.

این کشور در نهایت به ۲ بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به «وفاق ملی» به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد و برخی کشورها از جمله ترکیه، قطر و ایتالیا است و در بخش شرقی و جنوب نیز «خلیفه حفتر» ژنرال بازنشسته ارتش بر امور مسلط شده است که از سوی کشورهایی مانند عربستان، روسیه، فرانسه، مصر، امارات متحده عربی، یونان و قبرس حمایت می‌شود.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها