توضیحات یک مسئول عصائب اهل الحق درباره تحولات اخیر بغداد

توضیحات یک مسئول عصائب اهل الحق درباره تحولات اخیر بغداد
شنبه 6 دی 1399 - 22:37

یکی از مسئولان گروه عصائب اهل الحق در عراق گفت که چهار روز پیش، یکی از افراد وابسته به این گروه بر اساس یک دادخواست کیفری بازداشت شد.

العالم - عراق

جواد الطلیباوی افزود: روز گذشته، اطلاعاتی به دست ما رسید، مبنی بر اینکه ، یکی از دستگاه های امنیتی وارد روند تحقیق شده و اعمال فشار بر فرد بازداشت شده را به منظور گرفتن اعترافات از وی و وادار کردن او به اقرار به دست داشتن درحملات راکتی در بغداد، آغاز کرده است، از این رو، برای متوقف کردن تلاش هایی که هیچ ارتباطی به قانون و عدالت ندارد، وارد عمل شدیم.

وی افزود: ما طرفدار قانون هستیم و از نیروهای امنیتی حمایت می کنیم، اما مسئولان ذیربط در امور تحقیقات، باید بدون تاثیرپذیری از دخالت های سیاسی، قانون را اجرا کنند.

وی افزود: موضوع فیصله یافت و ما هر گز با نیروهای امنیتی مقابله نمی کنیم.

آزادی " حسام الزیرجاوی " عضو عصائب اهل الحق از سوی سازمان اطلاعات عراق آزاد و به نیروهای امنیتی الحشد الشعبی تحویل داده شد.

دراین حال، وزارت کشور عراق ، گزارش شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها را درباره تحویل یکی از متهمان بعد از انتشار سند مکتوب جعلی به طور کامل تکذیب کرد.

این سند جعلی حاوی اطلاعات دروغین درباره تصمیم وزارت کشور برای تحویل فرد تحت تعقیب بود.

وزارت کشور تاکید کرد که پدیده انتشار سندهای جعلی درباره فعالیت نهادها و تصمیمات آن، موضوع جدیدی نیست و هدف از آن، تلاش برای ضربه زدن به اعتماد شهروندان و افکار عمومی به عزم و اراده قهرمانان وزارت کشور در عمل به وظایف خود و پایبندی آن ها به حفظ امنیت و ثبات عراق است و ما از هیچ تلاشی برای تحویل افراد جاعل به دستگاه قضایی فروگذار نخواهیم کرد تا به جزای کار خود برسند.

پربیننده ترین خبرها