مارتین گریفیتس:

امیدوارم در سال ۲۰۲۱ شاهد آغاز فرایند سیاسی فراگیر در یمن باشیم

امیدوارم در سال ۲۰۲۱ شاهد آغاز فرایند سیاسی فراگیر در یمن باشیم
دوشنبه 8 دی 1399 - 09:45

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن ابراز امیدواری کرد که در سال آتی میلادی یک فرایند سیاسی فراگیر در یمن آغاز شود به گونه ای که به جنگ در این کشور پایان دهد.

العالم - یمن

به نقل از روسیا الیوم، در آستانه پایان سال ۲۰۲۰ میلادی «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن جدیدترین مواضع خود در خصوص جنگ در این کشور را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، مارتین گریفیتس در این خصوص گفت: سال ۲۰۲۰ برای یمنی ها سال بسیار سختی بود، زیرا هم جنگ و خونریزی ادامه پیدا کرد، هم مهاجرت ها افزایش یافت، هم اوضاع اقتصادی به هم ریخت و هم ویروس کرونا در این کشور شیوع پیدا کرد.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن بدون اشاره به جنگ افروزی عربستان سعودی در یمن و اقدام آن در ارتکاب جنایت های جنگی در این کشور، گفت: امیدوارم در سال ۲۰۲۱ شاهد جدیت طرف های مختلف یمنی باشیم و در این سال یک فرایند سیاسی فراگیر که پایان دهنده جنگ باشد، شکل گیرد.

فرستاده سازمان ملل در یمن پیشتر نیز در سخنانی گفته بود: گفتگوهای سیاسی میان طرف های درگیر در یمن باید آغاز شود تا به دنبال آن یک آتش بس فراگیر در این کشور برقرار شود؛ آتش بسی که به جنگ کنونی پایان می دهد.

اخیراً «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» تداوم حمایت‌های خارجی از متجاوزان سعودی را به شدت محکوم کرده است. وی در این خصوص با اشاره به تسلیحات آمریکایی و انگلیسی که سعودی‌ها در جنگ علیه یمن از آنها استفاده می‌کنند، گفت: سلاح‌های آمریکا و انگلیس نمی‌توانند تأمین‌کننده امنیت عربستان باشند.

عبدالسلام در ادامه یادآور شد: عربستان سعودی تنها در یک صورت می‌تواند امنیتِ از دست رفته خود را بازیابی کند و آن هم این است که به جنگ علیه یمن و نیز محاصره ملت یمن پایان دهد و برای همیشه از این کشور خارج شود.

مهر

پربیننده ترین خبرها