قسد کنترل شهر «عین عیسی» را به ارتش سوریه واگذار می‌کنند

قسد کنترل شهر «عین عیسی» را به ارتش سوریه واگذار می‌کنند
دوشنبه 8 دی 1399 - 09:47

یک کارشناس سیاسی خبر داد که عناصر کُرد روز گذشته در جریان یک توافق، متعهد شدند که عین عیسی را به ارتش سوریه واگذار کنند.

العالم - سوریه

«عمر رحمون» کارشناس مسائل سیاسی، از توافق شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» برای تحویل کنترل شهر «عین عیسی» واقع در شمال این کشور خبر داد.

رحمون به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که روز یکشنبه عناصر کُرد متعهد شدند که کنترل عین عیسی را به ارتش سوریه و طرف روس واگذار کنند.

وی ادامه داد، بر اساس اطلاعات دریافتی اولیه، ترکیه «برای حمله به شهر طی ساعت‌های گذشته آماده می‌شده ولی پذیرش تحویل شهر به ارتش سوریه از سوی نیروهای دموکراتیک سوریه، این حمله را متوقف کرد».

این کارشناس در عین حال گفت که تا کنون اطلاعات دقیقی درباره بندهای این توافق وجود ندارد، ولی «کُردها به طرف روس گفتند که آماده خروج کامل از عین عیسی هستند و اقدامات عملی طی ساعات آتی آغاز خواهد شد».

این در حالی است که ترکیه به همراه تروریست‌های وابسته به خود، عملیاتی را طی چند روز گذشته در اطراف عین عیسی آغاز کرده و مدعی است که با چنین حملاتی قصد دارد شبه‌نظامیان کُرد را از مرزهای خود دور کند.

عین عیسی به خاطر قرار گرفتن در مسیر بین‌المللی «حسکه-رقه-حلب» معروف به «ام-۴» موقعیت راهبردی خوبی دارد. این مسیر، شرق سوریه را به غرب این کشور وصل می‌کند.

نیروهای دموکراتیک، وابسته به آمریکا هستند، ولی هنگام مواجهه با ارتش ترکیه در سوریه، هیچ گاه از حمایت واشنگتن بهره‌مند نشده‌اند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها