گزارش خبرنگار العالم؛

مراسم بزرگداشت شهدای پیروزی درعراق به مدت دو هفته

دوشنبه 8 دی 1399 - 11:23

عراقی ها به مدت دو  هفته ، اولین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس را تحت عنوان شعار " شهادت و حاکمیت " گرامی می دارند.

العالم - عراق

خیابان های بغداد و دیگر شهرهای عراق، با تصاویر شهدا تزیین شده و مراسمی برای بزرگداشت نام و خاطره شهدای پیروزی در شهرهای عراق برگزار می شود.

در دانشگاه تکنولوژی، جایی که شهید ابومهدی المهندس سال 1973 از آنجا فارغ التحصیل شد، فرزندان المهندس، آثار وی از نقش جهادی خود را زمان رشد تا شهادت وی به نمایش گذاشتند.

" نعمت الکوفی" مدیر مرکز مهندسی نظامی الحشد الشعبی درمصاحبه با شبکه العالم گفت : به خون های پاکی که به منظور متحد شدن امت ریخته شد، وفادار خواهیم ماند و به دشمنان خدا و همه کسانی که درصدد فتنه انگیزی میان امت اسلامی هستند، می گوییم که این امت ، امتی یمپارچه است و خون شهیدان سلیمانی و المهندس این امت رایکپارچه تر کرد و بر صلابت و استواری آنان افزود.

اقشار مختلف ملت عراق در مراسم یادبود و بزرگداشت شهدای پیروزی شرکت می کنند و مردم بغداد و دیگر شهرهای عراق با برگزاری راه پیمایی هایی که اوج آن در روز سوم ژانویه خواهد بود ، اعتراض خود را به جنایت امریکا در ترور این شهیدان اعلام خواهند داشت و تروریسم آمریکایی را محکوم خواهند کرد.

"وحید الکریطی" بزرگ قبیله الکریطی به خبرنگار شبکه العالم گفت: امروز یاد و خاطره دو شهید قهرمان، شیخ ابومهدی الهمندس و شیخ قاسم سلیمانی را که از کشور و از مقدسات دفاع کردند، گرامی خواهیم داشت.

سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به مناسبتی برای اعلام مخالفت با حضور امریکا و سیاست های این کشور در عراق و تاکید بر ادامه مسیر شهدا در بیرون راندن اشغالگران و حفظ حاکمیت شده است و این پیامی است که فرماندهان پیروزی، جان خود را فدای آن کردند.

پربیننده ترین خبرها