وقتی که تروریسم آمریکایی است؛

عامل انفجار نشویل " گرگ تنها" است و هیچ "ایدئولوژی تروریستی" ندارد

عامل انفجار نشویل
دوشنبه 8 دی 1399 - 15:17

با وجود اینکه انفجار شهر نشویل در ایالت تنسی آمریکا به حدی شدید بود که منطقه انفجار را به میدان جنگ تبدیل کرد ، ساختمان ها ویران شدند و ده ها دستگاه خودرو در آتش سوختند و ستون های دود آسمان را فرا گرفت و تکه های بدن انسان و زخمی ها در همه جا پراکنده شدند، اما پلیس ایالت تنسی با صدور گزارشی بر این وضعیت سرپوش نهاد.

العالم - درگوشی

درگزارش پلیس آمریکا از عبارت هایی مانند "تروریسم"، "تروریست" ،"عملیات انتحاری"، "عامل انتحاری"، "خودروی بمب گذاری شده" و"عملیات انفجاری" و" نوع مواد استفاده شده دراین انفجار" و "میزان انفجار" استفاده نشده است.

همه آنچه گفته شده، این است که فردی که درپس این انفجار قرار دارد، فردی به نام "آنتونی کوین وارنر" که است یک خودروی ون سفری دارد که در مرکز شهر نشویل منفجر شد و وی بر اثر انفجار جان خود را از دست داد.

به نظر می رسد که این وضعیت، مشابه " گرگ تنها" است و شهر در خطر نیست، همچنانکه پلیس اعتقادی به دست داشتن فرد دیگر در این انفجار ندارد و هیچ " مدارک ایدئولوژیک" درپس این حادثه وجود ندارد.

این اولین باری نیست که "تروریسم" به " حادثه " ای عادی تبدیل می شود که آغاز و پایانی ندارد و در پس آن، هیچ دین و ایدئولوژی و حتی گروهی قرار ندارد. بلکه وضعیت "گرگ تنها" ست که ممکن است بیمار روانی یا سرخورده یا خشمگین باشد و یا از مشکلات عاطفی رنج می برد.

در مقابل، آمریکا و غرب ، اگر اقدامی این چنینی را اگر از سمت یک یا چند مسلمان باشد، به دین اسلام و به همه مسلمانان در جهان تعمیم می دهند ، بلکه حتی کار این فرد را "تروریست اسلامی" می نامند که همه مسلمانان به خاطر آن باید مجازات شوند و به آن ها به دیده شک و تردید نگریسته شود و از ورود آنان به امریکا و دیگر کشورهای غربی جلوگیری می شود و در بسیاری از موارد، بسیاری از کشورها به بهانه جنایتی که این افراد مرتکب می شوند، اشغال می شوند.

پر واضح است که نفاق امریکا و غرب در تعامل با تروریسم که ساخته دست امریکا وغرب و عربستان و رژیم های رجعت گرای عربی است، علت اصلی این همه ویرانی است که در کشورهای عربی و اسلامی شاهد آن هستیم. اما امریکا و غرب که تعاملی دوجانبه دارند، بر تروریسم "سفید" در داخل جامعه امریکا که بر اثر افراط گرایی ایدئولوژیکی ومذهبی و نژادپرستی فرسایش یافته است، سرپوش می گذارند.

پربیننده ترین خبرها