رییس جمهوری تشریح کرد:

مجوز استفاده از واکسن داخلی چه زمانی صادر می‌شود؟/ 2 موسسه بزرگ و یک شرکت دانش بنیان در مسیر تهیه واکسن/ اقدامات لازم برای خرید واکسن از خارج انجام شده است

مجوز استفاده از واکسن داخلی چه زمانی صادر می‌شود؟/ 2 موسسه بزرگ و یک شرکت دانش بنیان در مسیر تهیه واکسن/ اقدامات لازم برای خرید واکسن از خارج انجام شده است
دوشنبه 8 دی 1399 - 18:34

رییس جمهوری تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند اگر واکسنی از خارج خریداری کنیم، با اطمینان کامل این کار را خواهیم کرد. در واکسن داخلی هم زمانی مجوز واکسیناسیون صادر خواهد شد که به اطمینان‌ برسیم و همه مراحل را طی کند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در پایان جلسه سران قوا در مجلس اظهار کرد: در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ مردم دو نمره ۲۰ کسب کردند. البته دولت نتوانست نمره ۲۰ بیاورد، ولی ملت ما نمره ۲۰ کسب کرد. هم در مقاومت و ایستادگی برابر جنگ اقتصادی و تحریم‌های ضد بشری و ضدانسانی آمریکا و هم مقابل ویروس کرونا مردم با هماهنگی، ایستادگی و اجرای پروتکل‌ها موفقیت‌های بزرگی را به دست آوردند.

رییس‌جمهوری با اشاره به رایزنی‌های انجام شده در جلسه سران قوا اظهار داشت: در جلسه امروز عمدتا درباره سه موضوع صحبت انجام شد؛ بحث اول، موضوعی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند و آن، بی‌اثر کردن تحریم‌ها در قدم اول و در قدم دوم شکستن تحریم است. در این زمینه گفت‌وگوی بسیار خوبی داشتیم. همه ما نسبت به این اصل اتفاق نظر داریم.

وی یادآورشد: نسبت به شیوه‌ها و قدم‌هایی که باید با همدیگر برداریم، نظرات ما بسیار نزدیک و مشابه همدیگر است. ان شاء الله این بحث را در جلسات ‌آینده سران سه قوه هم ادامه می‌دهیم.

روحانی موضوع دوم نشست امروز را لایحه بودجه۱۴۰۰عنوان کرد و افزود: نمایندگان مشغول بررسی این لایحه هستند. بحث کردیم پیرامون اینکه در چه مواردی دولت و مجلس می‌توانند با هم همکاری کنند. همچنین در مورد اصلاحات احتمالی که در تنظیم نهایی بودجه باید باهم انجام دهیم، درباره کلیات این موضوع هم به اتفاق نظر رسیدیم و بنا شد تیم اقتصادی دولت با نمایندگان و کمیسیون تلفیق در این زمینه بحث و بررسی کنند.

وی ادامه داد: نکته سومی که در پایان جلسه امروز درباره آن بحث شد، واکسن است. دوقطبیها و بحث‌هایی در جامعه ما به وجود آمده که این بحث‌ها نه سازنده و نه درست و نه مفید است.

رییس جمهوری گفت: مردم توجه داشته باشند ما از چند طریق دنبال تهیه واکسن هستیم؛ یکی واکسن داخلی هست که تقریباً سه مرکز، البته مراکز دیگری هم دارند کار می‌کنند، اما دو موسسه بزرگ و یک شرکت دانش بنیان در مسیر تهیه واکسن هستند، کمک‌های لازم به آنها انجام می‌گیرد و امیدواریم این‌ها موفقیت کامل را بدست بیاورند.

روحانی اضافه کرد: مسیر دوم ساخت واکسن با یک کشور دیگر است که ما همکاری‌ها را با هم شروع کردیم و در حال انجام هستیم و در نهایت این واکسن اگر به نتیجه برسد، ‌ ساخت دو کشور خواهد بود.

وی اضافه کرد: مسیر سوم خرید واکسن از خارج است؛ یکی از طریق سازمان بهداشت جهانی یا همان کواکس است که ما برای تامین مالی به حساب لازم واریز کنیم، اقدامات لازم را انجام دادیم و این مسیر انجام می‌گیرد. در عین حال با یکی دو کشور دیگر هم در حال مذاکره هستیم که مقداری واکسن هم از آنها خریداری کنیم.

رییس جمهوری تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند اگر واکسنی از خارج خریداری کنیم با اطمینان کامل این کار را خواهیم کرد. در واکسن داخلی هم زمانی مجوز واکسیناسیون صادر خواهد شد که به اطمینان‌ نهایی برسیم و همه مراحل را طی کند.

روحانی گفت: امیدوارم مردم ما همان‌طور که با آرامش و با اجرای پروتکل مسیر را به خوبی در مقابله با این ویروس طی کردند، باز هم همین مسیر را طی کنند و مطمئن باشند سلامت مردم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین موضوع مورد توجه دولت و همه مسئولین خواهد بود.

وی افزود: در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم سلامت مردم، شکستن تحریم و معیشت مردم موضوع سوم است که سه موضوع مهمی است که دنبال می کنیم و با دو قوه دیگر هم همکاری و هماهنگی کامل را انجام می‌دهیم.

پربیننده ترین خبرها