در نامه به سازمان ملل صورت گرفت؛

واکنش فلسطین به بمباران بیمارستان کودکان عزه و تداوم شهرک سازی

واکنش فلسطین به بمباران بیمارستان کودکان عزه و تداوم شهرک سازی
چهارشنبه 10 دی 1399 - 08:32

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد با ارسال نامه به دبیرکل این سازمان و رییس شورای امنیت خواستار مجازات رژیم صهیونیستی به علت بمباران بیمارستان کودکان در غزه و تداوم شهرک سازی‌ها در اراضی فلسطینی شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد، در این نامه‌ها به حمله اخیر بالگردهای رژیم صهیونیستی به غزه اشاره و خاطرنشان کرده، حمله اخیر اسرائیل به غزه جان بیماران و کودکان را به خطر انداخت.

بالگردهای رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه به بیمارستان کودکان مرکز توانبخشی معلولان در غزه حمله کرده بودند.

در نامه نماینده فلسطین به سازمان ملل متحد آمده است: شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری و قدس شرقی غیر قانونی و نقض قوانین بین المللی است.

منصور همچنین از جامعه جهانی خواسته است فورا مداخله کنند تا سال جدید میلادی به سالی تبدیل شود که در آن قانون حفظ و مصونیت از مجازات متوقف می‌شود.

در نامه نماینده فلسطین همچنین هشدار داده شده، در صورت مجازات نشدن رژیم صهیونیستی، بی عدالتی و مصونیت این رژیم از مجازات همچنان افزایش می‌یابد که باعث بیشتر شدن رنج‌های مردم فلسطین خواهد شد و امیدها برای دستیابی به یک راه حل عادلانه برای مناقشه فلسطینی - اسرائیلی از بین می‌رود.

براساس قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ میلادی کرانه باختری غیرقانونی است.

شهرک سازی‌های رژیم اشغالگر قدس با وجود برخی محکومیت‌های بین المللی و برخلاف قطعنامه‌های سازمان ملل ادامه داشته و در چند سال اخیر افزایش یافته است.

پربیننده ترین خبرها