اقدام نمایشی سفارت آمریکا در عراق

اقدام نمایشی سفارت آمریکا در عراق
چهارشنبه 10 دی 1399 - 11:04

سفارت آمریکا در بغداد در اقدامی نمایشی از واگذاری ۳۰ خودروی زرهی به ارتش عراق برای کمک به تامین منطقه سبز بغداد خبر داد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش رسانه های عراقی، در بیانیه امروز (چهارشنبه) سفارت آمریکا در عراق آمده است: آمریکا متعهد به کمک به ارتش عراق در حفظ امنیت کشور و بغداد است و برای تحقق این هدف، روز دوشنبه ۳۰ خودروی زرهی به ارتش عراق برای کمک به تامین امنیت منطقه بین المللی (منطقه سبز) بغداد ارایه کرد.

این بیانیه افزود: خودروهای مذکور به لشکر فرماندهی ویژه مستقر در پایگاه هوایی «عین الاسد» ارایه شده و ارتش عراق در گشت زنی خود از آنها استفاده خواهد کرد.

این بیانیه تصریح کرد: این مشارکت به عنوان بخشی از طرح بزرگتر دفتر همکاری امنیتی ارتش آمریکا- عراق برای پشتیبانی از لشکر فرماندهی ویژه در تامین مرکز بغداد است و تلاش با یکدیگر برای تضمین آینده ای باثبات و امن برای ملت عراق ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، منطقه «سبز» در مرکز بغداد که تعدادی از دفاتر و سازمان ها و آژانس های کشورهای خارجی و سفارت آمریکا و همچنین برخی ساختمان های مهم حکومتی عراق در آنجا قرار دارد، اخیرا شاهد حمله ای راکتی بود و شلیک این راکت‌ها و واکنش سامانه‌های موشکی سفارت آمریکا به آن، مردم را نگران و هراسان کرد.

در پی این حمله، گروهی از مسئولان، سیاستمداران و سران احزاب و گروههای مقاومت عراقی حمله به مراکز دیپلماتیک را محکوم و چنین اقداماتی در این برهه زمانی را حرکتی مشکوک با هدف فتنه‌انگیزی و برهم زدن اوضاع عراق توصیف کردند.

پربیننده ترین خبرها