بررسی نقش شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم طی کنفرانس مجازی در مسکو

بررسی نقش شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم طی کنفرانس مجازی در مسکو
چهارشنبه 10 دی 1399 - 13:41

در آستانه سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، تعدادی از اندیشمندان و شخصیت های سیاسی، فرهنگی و دینی از ایران، روسیه و سوریه دیروز سه شنبه طی ویدئو کنفرانسی که در مسکو برگزار شد، نقش و جایگاه این سردار بزرگ را در مبارزه با تروریسم مورد حمایت آمریکا بررسی کردند.

العالم-ایران

در ابتدای کنفرانس، لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته روابط خارجی دوما با اشاره به ترور خائنانه سردار سلیمانی گفت:" روسیه این ترور خائنانه را از لحظه اول محکوم کرد، زیرا باور دارد که ژنرال سلیمانی برجسته ترین چهره در مبارزه با تروریسم بین المللی در منطقه و جهان بود".

وی ضمن اشاره به لزوم پیگیری قانونی و قضایی این ترور ناقض قوانین بین المللی افزود:" این مسئولیت یک دولت مستقل است که پرونده چنین عمل ناپسندی را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری کند".

به نوبه خود، الکساندر دوگین فیلسوف و نظریه پرداز مشهور روسی، با یادآوری فرهنگ شهادت در اسلام و کلیسای ارتدوکس روسی، رشادت های سردار سلیمانی را ستود و زندگی سرشار از برکت وی و شهادتش در راه ایمان و خدا را باعث خشنودی دانست.

ریاض حداد سفیر سوریه در مسکو نیز به تلاش های شهید سلیمانی برای مقابله با تروریسم در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت:"این شهید با خطرناک ترین تهدید ایجاد شده توسط تروریسم تکفیری و محافظان آن در منقطه ما مبارزه کرد".

وی دست پلید ترور کننده سردار سلیمانی را همان دستی دانست که گروه ها و سازمان های تروریستی فعال و آشوب گر در عراق، سوریه و سراسر منطقه را حمایت می کند، و افزود:" امریکایی ها بخاطر نگرانی از پیروزی های محور مقاومت بر گروه های تروریستی و نقش اساسی سردار سلیمانی در آن، دست به ترور ایشان زدند".

همچنین در این کنفرانس افراد دیگری همچون سرگی بابورین سیاستمدار برجسته روسیه ای ، ولادیمیر یوسیف مدیر موسسه همکاری های اوراسیا ، یوگنی کانجاروف از افسران روسیه ای حاضر در جنگ ضد تروریستی در سوریه، امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس و حجت الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله حضور یافتند.

پربیننده ترین خبرها