تسلط ارتش سودان بر مناطق جدید در مرز با اتیوپی

تسلط ارتش سودان بر مناطق جدید در مرز با اتیوپی
چهارشنبه 10 دی 1399 - 17:26

ارتش سودان از تسلط خود بر اغلب اراضی منطقه "الفشقه صغری" در نوار مرزی مشترک با اتیوپی خبر داد.

العالم - آفریقا

یک منبع دولتی در گفت‌وگو با سایت شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که ارتش سودان تسلط اغلب اراضی بخش "الفشقه صغری" استان قضارف در مرز اتیوپی را به دست گرفت و اکنون تنها سه کیلومتر فاصله میان ارتش دو کشور وجود دارد.

این منبع گفت که ارتش سودان درحال پاکسازی گسترده اراضی است که کنترل آنها را به دست گرفته است.

وی در ادامه گزارش داد که ارتش سودان حدود ۴۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اصلاح شده را از شهروندان اتیوپیایی پس گرفته و محصولات آنها را در داخل همین اراضی مصادره کرده و مقداری از آن را به مقر اصلی ارتش در قضارف منتقل کرده است.

این درحالی است که به دنبال تحرکات ارتش سودان در مناطق مرزی مشترک میان این کشور و اتیوپی، وزارت خارجه اتیوپی سه‌شنبه در بیانیه‌ای نیروهای سودان را به نقض مرزها و انجام اقدامات غیرقانونی متهم کرد.

وزارت خارجه اتیوپی همچنین از آماده باش نیروهای این کشور در مرزهای مشترک با سودان خبر داد.

تنش در منطقه مرزی مشترک میان سودان و اتیوپی پس از آن تشدید شد که اوایل نوامبر درگیری‌هایی در منطقه تیگرای در شمال اتیوپی رخ داد و ۵۰ هزار آواره به شرق سودان پناه بردند.

اختلافات آدیس آبابا و خارطوم بر سر اراضی کشاورزی در منطقه الفشقه واقع در مرزهای سودان است. اما کشاورزان اهل اتیوپی از سال‌ها پیش در این منطقه ساکن هستند.

طی هفته‌های اخیر درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای سودان و اتیوپی رخ داده و یکدیگر را به تحریک بر خشونت متهم کرده‌اند. این دو کشور اخیرا مذاکراتی هم پیرامون این مساله در خارطوم داشته‌اند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها