افزایش حملات توپخانه‌ای ترکیه به اطراف «عین عیسی» سوریه

افزایش حملات توپخانه‌ای ترکیه به اطراف «عین عیسی» سوریه
پنج‌شنبه 11 دی 1399 - 11:26

نظامیان ترکیه و تروریستهای موسوم به «الجیش الوطنی» ضمن از سرگیری حملات خود به مناطق اطراف شهر عین عیسی، حملات توپخانه‌ای خود را افزایش دادند.

العالم - سوریه

نظامیان ترکیه و تروریست‌های حاضر در گروه موسوم به «الجیش الوطنی» (ارتش ملی) در شمال سوریه همچنان به حملات خود ادامه می‌دهند.

منابع نزدیک به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» به روزنامه العربی الجدید گفتند که نظامیان ترکیه شامگاه چهارشنبه (روز گذشته) حملات خود را به مناطق اطراف شهر «عین عیسی» در استان رقه (شمال سوریه) و در شمال استان رقه و پنج کیلومتری مرز ترکیه افزایش دادند.

این منابع خبر دادند، این حملات توپخانه‌ای به مواضع نیروهای دموکراتیک در اطراف عین عیسی صورت گرفت و خسارت‌های مادی بسیاری به همراه داشته است.

به گفته این منابع، حملات توپخانه‌ای ارتش ترکیه بیشتر به محورهای «استراحة الصقر» واقع در غرب عین عیسی، اطراف مسیر بین‌المللی «ام-۴»، منطقه اردوگاه عیسی و شمال و غرب آن بوده است.

منابع مذکور خاطر نشان کردند، این درگیری‌ها با سلاح سنگین صورت گرفته و عناصر ارتش ملی و نیروهای دموکراتیک در شمال ام-۴ هم با هم درگیر شدند.

اخیرا برخی منابع خبری گفتند که شبه‌نظامیان کُرد مجبور شدند برای جلوگیری از عملیات ارتش ترکیه، کنترل عین عیسی را به ارتش سوریه و روسیه واگذار کنند.

منابع نظامی کُرد سوریه اما تأکید کردند که این اخبار صحت ندارد و اوضاع عین عیسی به همان منوال سابق بوده و هیچ تغییری در نقشه استقرار نیروها رخ نداده است.

این منطقه در یک ماه گذشته شاهد تنش و درگیری‌های متعددی میان عناصر کُرد و تروریست‌های همسو با ترکیه بود و از این رو کردهای سوریه، اقدام به استقرار استحکامات دفاعی در اطراف منطقه کرده‌اند.

عین عیسی به خاطر قرار گرفتن در مسیر بین‌المللی «حسکه-رقه-حلب» معروف به ام-۴ موقعیت راهبردی خوبی دارد. این مسیر، شرق سوریه را به غرب این کشور وصل می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها