چرا رژیم صهیونیستی مستقیماً وارد پوشش رسانه ای انفجار فرودگاه عدن شد؟

چرا رژیم صهیونیستی مستقیماً وارد پوشش رسانه ای انفجار فرودگاه عدن شد؟
پنج‌شنبه 11 دی 1399 - 23:05

رژیم صهیونیستی مستقیماً وارد موضوع انفجار فرودگاه عدن شد. بطوریکه این ماجرا جایگاه مهمی در اخبار شبکه های صهیونیستی و روزنامه های این رژیم پیدا کرد. این رسانه ها تاکید کردند که مقصر دانستن جنبش انصارالله در این انفجار و متهم کردن آن به تروریسم، به سود رژیم صهیونیستی است.

العالم- کشکول

نیر دفوری تحلیلگر مسائل استراتژیک در شبکه 12 تلویزیون عبری، با اشاره به اینکه انصارالله نسخه یمنی حزب الله لبنان قلمداد می شود، این موضوع را بیان کرد که ارتش صهیونیستی اکنون یمن را جبهه جدیدی می داند که باید برای مقابله با آن آماده شود.

به گفته تلویزیون عبری به نقل از منابع امنیتی و نظامی بلندپایه تل آویو، رژیم صهیونیستی یمن را خطری بزرگ برای خود می داند. بخصوص پس از قدرتمندتر شدن انصارالله که همواره در گردهمایی های مردمی فریاد "مرگ بر اسرائیل" سر می دهند.

سودی که اسرائیل از ادامه جنگ در یمن می برد روشن است. به گفته روزنامه یدیعون احرنوت، "راه های قاچاق سلاح از ایران به غزه از باب المندب و یمن می گذرد و از آنجایی که سودان عضو ائتلاف عربستانی است، سرعت اين قاچاق اسلحه که اسرائیل را تهدید می کرد، کاهش یافته است".

اولین نتیجه ای که می توانیم از این تمرکز رسانه ای صهیونیستی بگیریم این است که موضع آنها درمورد تجاوز به یمن با موضع عربستان و امارات و شرکایشان کاملا یکسان است. این دو دولت عربی که از سال 2015 ملت یمن را بمباران و آنها را محاصره اقتصادی کرده و از سمت آمریکا و کشورهای غربی حمایت تسلیحاتی می شوند، از ابراز خصومت علیه ایران و محور مقاومت در فلسطین، سوریه، لبنان، عراق و یمن و اتهام آنها به تروریسم نیز فروگذار نمی کنند. این دقیقا کاری است که رژیم صهیونیستی و آمریکا چه با تحریم های اقتصادی چه با اظهارات مسئولینشان انجام می دهند.

لذا طبیعی است که رسانه های عبری از واقعه اخیر در فرودگاه عدن برای متهم کردن جنبش انصارالله به تروریسم سوء استفاده کنند که به بیان منابع اسرائیلی بخشی از محور جمهوری اسلامی ایران (محور مقاومت) است.

اين حمله ضربه ای به پیمان ریاض بود که پیش از آن نیز در متحد کردن حامیان کشورهای متجاوز (عربستان و امارات)، پنج بار شکست خورده بود. مطمئنا این حمله فقط برای تسویه حساب میان مزدوران دولت های متجاوز صورت گرفته بود. متهم کردن انصارالله نیز چیزی جز تلاش مستمر عربستان در راستای درج این جنبش در لیست تروریسم آمریکا نیست و باعث می شود عربستان و امارات از برخی جنایات جنگی که علیه مردم یمن مرتکب شدند، شانه خالی کنند.

پربیننده ترین خبرها