در سالگرد ترور سردار سلیمانی؛ وقتی آمریکا نتوانست قواعد بازی را تغییر دهد

در سالگرد ترور سردار سلیمانی؛ وقتی آمریکا نتوانست قواعد بازی را تغییر دهد
شنبه 13 دی 1399 - 13:24

کنت مکنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در گفتگوی دیروز جمعه با شبکه سی ان ان آمریکا در تلاش برای توجیه جنایت ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش گفت که آمریکا با این عملیات، خطوط قرمزی را ایران بنا داشت برای ما در منطقه ایجاد کند، در هم شکست.

العالم - تحلیل روز

اما مکنزی فراموش کرده است که این جنایت وحشیانه نه تنها معادله جدیدی به نفع آمریکا ایجاد نکرده است بلکه اخراج آن را از منطقه جلو انداخت و هزینه های بسیار گزافی روی دست این کشور گذاشته است که دیر یا زود آن را پرداخت خواهد کرد.

ژنرال مکنزی که به عنوان یکی از عوامل ترور شهید سلیمانی در فهرست عوامل و عناصر تحت تعقیب ایران است، خواستار حمایت هر چه بیشتر وزارت دفاع امریکا از عناصر و نیروهای این کشور در خلیج فارس شامل ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز، ناوچه ها، زیردریایی هسته ای یو اس اس جورجیا و بمب افکن های ب 52 شد. این در حالی است که این کشور از بیم اقدامات انتقام جویانه ایران، پایگاه های خود را به قدری از سلاح انباشته کرده است که دیگر جایی برای سوزن انداختن باقی نمانده است.

کاملا روشن است که نه ناو هواپیمابر و نه زیردریایی هسته ای و نه بمب افکن های استراتژیک و نه تهدیدهای ترامپ احمق و وزیر خارجه احمق ترش، پمپئو و نه جنگ های روانی هیچ یک کوچکترین خللی در عزم ایران برای گرفتن انتقام خون سردار سلیمانی ایجاد نمی کند. این کشور بالاخره بهای گزافی بابت این جنایت ابلهانه روی دست ترامپ خواهد گذاشت و مقامات ایران در مراسمی که به مناسبت سالگرد این جنایت تروریستی برگزار شد، بر این موضوع تأکید کردند.

چند روز پیش نیز آیت الله خامنه ای در دیدار با برگزارکنندگان مراسم نخستین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس گفت که مراسم تشییع میلیونی این دو شهید در عراق و ایران، اولین سیلی به صورت آمریکا بود. ایشان فرمودند دومین سیلی، زمانی است که آنها را از منطقه اخراج کنیم. ایشان همزمان تصریح کردند که گرفتن انتقام از آمران و مجریان این جنایت قطعی و حتمی است و هر زمانی ممکن است رخ دهد.

سردار اسماعیل قاآنی، جانشین شهید سلیمانی هم در مراسم سالگرد، که دیروز در دانشگاه تهران برگزار شد تصریح کرد: عملیات انتقام ممکن است از داخل آمریکا صورت گیرد و مردم در آنجا از عاملان این جنایت انتقام بگیرند. جنایتکاران باید منتظر شدیدترین و سخت ترین انتقام باشند. عاملان این جنایت هرگز در امان نخواهند بود.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران هم در تأیید عزم ایران برای گرفتن انتقام گفت که مجرم اصلی ترامپ است که با این جنایت داغی به دل ملت ایران نشاند که هرگز سرد نمی شود و ملت عزم خود را برای گرفتن انتقام سردارشان جزم کرده اند.

گرفتن انتقام سردار سلیمانی تنها دغدغه مقامات ایرانی نیست؛ پاسخ به رجزخوانی های ترامپ که این روزها بیشتر شده است هم مورد توجه مقامات ایرانی است سردار حسین دهقان، مشاور فرمانده کل قوا در امور صنایع دفاعی و لوجستیکی در توییتی اعلام کرد که ترامپ مراقب باشد که عید سال نو را برای آمریکایی ها عزا نکند. اگر کوچکترین خطایی از آمریکایی ها سر بزند همه پایگاه های آنها در تیررس ما هستند.

سردار حسین سلامی هم تحرکات آمریکا در منطقه را، پیامد اشتباه ترامپ در ترور شهیدان سلیمانی و المهندس دانست. آنها امروز در کابوس به سر می برند و می کوشند با این تحرکات از این کابوس فرار کنند. وی تأکید کرد که انتقام در راه است اما ایرانی ها زمان و مکان آن را تعیین می کنند.

سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم تأکید کرد ایران انتقام خون قاسم سلیمانی را فراموش نمی کند. ملت ایران و ملت های مسلمان و آزاده جهان هم عزم خود را برای بیرون راندن آمریکا از منطقه غرب آسیا و گرفتن انتقام خون سردار سلیمانی جزم کرده اند.

به نظر می رسد که ایران با اعلام مواضع خود در این خصوص و دادن پاسخ به تهدیدهای آمریکا با تهدیدی بزرگتری، جنگ روانی آمریکا و رژیم صهیونیستی و عرب مرتجع علیه ملت ایران و محور مقاومت را خنثی کرده اند و این ثابت می کند که آمریکا نه تنها نتوانسته است از خطوط قرمز ایران در منطقه بگذرد بلکه خطوط قرمز خودش در حال سقوط و خنثی شدن است.

  • سعيد محمد - العالم

پربیننده ترین خبرها