"وفاداری به فرماندهان شهید" در عراق ترند شد

يکشنبه 14 دی 1399 - 22:25

هشتگ "تظاهرات وفاداری به فرماندهان شهید" همزمان با درخواست برپایی تظاهراتی میلیونی در میدان التحریر بغداد امروز یکشبنه در وفاداری به خون فرماندهان شهید و اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی، در عراق تبدیل به ترند شد.

العالم ـ عراق

کمیته عالی هماهنگی برای برگزاری تظاهرات "شهادت و سیادت" که برای اعلام وفاداری به خون فرماندهان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس نائب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق و شهدای همراه آنان و درخواست برای اخراج نیرو‌های اشغالگر آمریکایی از عراق، خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی در میدان التحریر شده به شرکت کنندگان در این تظاهرات چندین توصیه کرده است که عبارتند از ۱-شرکت‌کنندگان در تظاهرات، هیچ پرچمی به غیر از پرچم عراق و بسیج مردمی عراق به همراه نداشته باشند. ۲- پوشیدن لباس نظامی در این تظاهرات ممنوع است. ۳-هیچ گونه شعار حزبی یا سیاسی یا طائفه‌ای داده نشود و خواسته اساسی نیز خروج نیرو‌های اشغالگر آمریکایی از عراق است. ۴-پرچم هیچ گروه یا تشکل یا حزبی در این تظاهرات حمل نشود. ۵-هیچ عکسی ازهیچ شخصیت سیاسی یا نماد دینی به همراه تظاهرکنندگان نباشد. ۶-شرکت‌کنندگان به تجمع در زمان تعیین شده یعنی ساعت ده صبح و مکان تعیین شده در میدان التحریر پایبند باشند تا تظاهرات از ساعت یک آغاز شود. ۷-به نیرو‌های امنیتی، کمک و با آنان همکاری کامل شود تا این تجمع میلیونی مسالمت آمیز با هدف تأکید بر حاکمیت عراق با موفقیت برگزار شود.

هزاران نفر از کاربران عراقی در ذیل هشتگ "تظاهرات میلیونی وفاداری به فرماندهان شهید" تاکید کردند که هدف از تظاهرات گسترده در بغداد و تمام استانها در سالروز شهادت فرماندهان پیروزی در واقع اعلام مخالفت ملت عراق با حضور نیروهای اشغالگر امریکایی است، همچنین این تظاهرات به مثابه یک سیلی به دولت شکست خورده ترامپ خواهد بود. کاربران تاکید کردند که تظاهرات حامل پیامی مردمی برای حفظ حاکمیت کشور و انتقام خون شهیدان است.

کاربری به نام "بنت الحشد"(یارا الحسناوی) در توییتی نوشت: تظاهرات میلیونی برای گرامیداشت سالروز شهیدان... عاشورای امروز.

"Zahraa" توییت کرد: خون شهیدان برای ادامه حیات ضروری است، یکی از آنها به شهادت می رسد تا با خون او صدها هزار نفر در صلح زندگی کنند.

"ساره عبدالکریم خلف" در توییتی در حساب خود گفت: "بزرگان.. فرماندهان پیروزی" در سالروز شهادتشان به وطنم عراق تسلیت می گویم. شهادت شما قلبهای ما را درهم فشرد . مهندس مان فراموشت نمی کنیم.

"مصطفی الدراجی" در اشاره به اقدام جوکرها که از حمایت سفارت آمریکا برخوردارند، آنگاه که خبر شهادت سلیمانی و مهندس و همراهان آنها منتشر شد، گفت: "میدانهایی که این جوکر ها در آن به رقص و پایکوبی پرداختند، اینک مراسم رثای آن بزرگوران در آن ها برگزار می شود. ویمکرون و یمکرالله و الله خیرالماکرین".

"هاشم الناصحی" توییت کرد: ما با شهادت جنگها را نمی بازیم، ما پیروز هستیم خواه شهید شویم و یا در قید حیات باشیم.

"فراس الیاسی" نوشت: این تظاهرات مخالفت با تجاوزگری و خیانت است. تظاهرات حمایت از حق و تظاهرات اعلام یاری و کمک به مجاهدان و شهیدان است. این حداقل چیزی است که می توانیم به کسانی که جان خود را فدا کردند، تقدیم کنیم.

کاربری به نام "عمره" توییت کرد: تمام کسانی که ارزشهای انسانی داشتند و جان خود را فدای ارزشها کردند، نامشان در تاریخ جاویدان ماند. ما نیز باید نام و خاطره آنها را تا ابد زنده نگه داریم.

"بنت الحشد" نوشت: احمق ها گمان می کنند که پس از ترور فرماندهانمان، ما خواهیم ترسید و یا تضعیف خواهیم شد. اما هرگز... فرماندهانمان با خون خود راه عزت و کرامت و مبارزه با ظلم را برای ما هموار کردند و تا شهادت این مسیر را ادامه خواهیم داد.

"جواد خفاجی" توییت کرد: در وفاداری به خون شما، راهتان را ادامه خواهیم داد.

پربیننده ترین خبرها