سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی؛ مخابره میلیون ها پیام از بغداد

سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی؛ مخابره میلیون ها پیام از بغداد
دوشنبه 15 دی 1399 - 12:26

تظاهرات میلیونی در عراق به‌ویژه بغداد، که روز گذشته به مناسبت اولین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی "حاج قاسم سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" و همرزمانش برگزار شد، مصداق آیه 18 سوره انبیاء است: "بلکه حق را بر باطل می‌کوبیم تا آن را درهم شکند و نابود کند، که در آن صورت باطل نابود می‌شود."

العالم- تحلیل روز

این تظاهرات به رغم تلاش‌های آمریکا و مزدوران جوکری، بعثی و داعشی آن طی سال‌های گذشته برای تخریب روابط ایران و عراق و بدنام کردن الحشد الشعبی، برگزار شد و مهر باطلی بر چنین طرح‌های خصمانه آمریکا زد.

آمریکا و مزدوران جوکری، بعثی و داعشی آن گمان می‌کردند که اگر فرماندهان پیروزی را ترور کنند، شرایط در عراق برای‌شان فراهم می‌شود و باندها و مزدورانش در زمین عراق بدون هیچ مانع و بازدارنده‌ای جولان بدهند و عراق به لقمه‌ای سهل و آسان برای آمریکا تبدیل خواهد شد ولی تحولات سال گذشته که بعد از جنایت بزدلانه و ناجوانمردانه دولت ترامپ ایجاد شدند و نیز تظاهرات میلیونی روز گذشته عراق ثابت کرد که عراق هرگز به چراگاهی برای آمریکایی‌ها و مزدورانش تبدیل نمی‌شود و وطن انسان‌های آزاده و شریف خواهد ماند حتی اگر فرماندهان پیروزی ترور شده باشند.

شهیدان سلیمانی، المهندس و همرزمان‌شان فارغ‌التحصیلان مکتب کربلا بودند؛ مدرسه‌ای که میلیون‌ها آزاده‌ای که سال گذشته در مراسم تشییع پیکر فرماندهان پیروزی در عراق و ایران شرکت داشتند و نیز روز گذشته در نخستین سالگرد شهادت‌شان مشارکت کردند، از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند.

تظاهرات میلیونی روز گذشته در عراق تأکیدی بر این امر بود که اصول و آرمان‌های مکتب کربلاء فارغ ‌التحصیلانش را در برابر همه طرح‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان توانمند می‌کند. نه جنایت بزرگ ترامپ تروریست و نه تهدیدهایش و نه پایگاه‌های نظامی‌اش در عراق و نه مزدوران سفارتخانه‌اش در بغداد (جوکرها، بعثی‌ها و داعشی‌ها) و نه جنگ روانی رسانه‌ها و ارتش‌های سایبری وابسته به ائتلاف شر آمریکایی، صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع عربی طی سال گذشته موفق نشدند قطب‌نمای فارغ‌التحصیلان مکتب کربلا و دیگر انسان‌های شریف در عراق را تغییر دهند و بلکه آنها نشان داده‌اند که بر مواضع و آرمان‌های‌شان ثابت‌قدم هستند.

تظاهرات میلیونی روز گذشته در بغداد حامل پیام‌های محکمی به دوست و دشمن بود و این پیام‌ها کاملا واضح است از جمله:

-روابط میان دو ملت ایران و عراق قوی‌تر از تمامی نقشه‌ها و توطئه‌های ائتلاف شرّ آمریکایی، سعودی و صهیونیستی است.

-شهیدان سلیمانی و المهندس دو نماد جهاد، فداکاری، کرامت، شهامت و شجاعت می‌مانند.

-جنایت ترور فرماندهان پیروزی کابوسی شده است که خواب را برای ترامپ تلخ می‌کند و باید روزی هزینه این حماقتش را پرداخت کند.

- جنایت ترور فرماندهان پیروز فراموش‌شدنی نیست و همچنان در قلب و خاطر و وجدان‌های ملت‌ها زنده می‌ماند.

-" نه به بدنام کردن الحشد الشعبی"، که از خاک و ناموس و مقدسات عراقی‌ها در برابر باندهای ائتلاف آمریکایی، سعودی و صهیونیستی دفاع کرده است.

-الحشد الشعبی نیروی مشروع، منضبط، مردمی و ملی است که تحت فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح است و هرگز به رغم ادعاهای ائتلاف سه‌گانه شوم، شبه‌نظامی است و این حقیقت را تجربیات سال‌های گذشته ثابت کرده است.

-اخراج نیروهای تروریستی آمریکا از عراق و محاکمه و مجازات کسانی‌که به نحوی در جنایت ترور فرماندهان پیروزی مشارکت داشتند، خواسته مردمی است.

- عراقی‌ها هرگز اجازه نمی‌دهند که آمریکا از طریق مزدورانش، کشور آنها را به کشوری بی‌هویت و بدون تاریخ تبدیل کند.

-عراق دست رد به سینه "بن‌زاید" و "بن‌سلمان" می‌زنند که تلاش می‌کنند با تزریق دلار، عراق را همچون برخی کشورهای عربی به عادی‌سازی با رژیم اسرائیل تشویق کنند.

سعید محمد

پربیننده ترین خبرها