برگزاری مراسم یادبود شهید سلیمانی در بیروت و غزه

دوشنبه 15 دی 1399 - 19:07

مراسم یادبود شهید سلیمانی امروز در بیروت و غزه برگزار شد.

العالم – لبنان

خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که شهید قاسم سلیمانی آمریکاییان را خوار و توطئه های آنان در منطقه را خنثی کرد.

وی در همایش "شهید قدس" در غزه به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید سلیمانی افزود: برای اولین بار پس از پایان جنگ جهانی دوم، پایگاههای آمریکا بعد از شهادت سردار سلیمانی به طور علنی موشک باران شد و هیبت کاخ سفید در هم شکست.

محمود الزهار از رهبران حماس نیز گفت: شهید سلیمانی همواره از رزمندگان مقاومت می کرد چرا که معتقد بود آنان از اصول امت دفاع می کنند.

ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت نیز در همین مراسم که در بیروت برگزار شد، گفت: کسی که از فلسطین حمایت کند در مسیر اسلام است و کسی که به فلسطین یاری نرساند اسلام را یاری نرسانده است.

علی حسن خلیل نماینده جنبش امل نیز گفت: ترور شهید سلیمانی نشانه آغاز ایجاد تنش در منطقه است و نشان داد دشمن از او می ترسد.

محمد جلال فیروزنیا سفیر ایران در لبنان بر موضع ثابت این کشور در زمینه حمایت از مردم و مقاومت فلسطین تاکید کرد و گفت که نیروهای مقاومت هرگز به رژیم صهیونیستی اجازه تحقق اهدافش در زمینه عادی سازی را نمی دهند.

اسامه حمدان نماینده حماس در لبنان گفت: حاج قاسم سلیمانی را در صحنه های جهاد و مقاومت شناختیم و در برخورد با رزمندگان سمبل تواضع بود.

سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: شهید سلیمانی دنیا را کنار گذاشت، یک عابد و انسانی با ایمان بود که همواره شهادت را طلب می کرد، معتقد بود که جنگ باید در راه خدا باشد و شخصیتش نشان دهنده بعد جهانی جمهوری اسلامی ایران در زمینه یاری مستضعفین جهان بود.

پربیننده ترین خبرها