آینده خطیبان مساجد سعودی، مزدوری یا اخراج

آینده خطیبان مساجد سعودی، مزدوری یا اخراج
دوشنبه 15 دی 1399 - 19:22

یا مزدور ما می شوی یا اخراج می شوی، این سرنوشت خطیبان مساجد سعودی است.

العالم – درگوشی

رژیم سعودی 7 خطیب این کشور را به اتهام حمله نکردن به اخوان المسلمین و هشدار ندادن درباره خطر آن از کار برکنار کرد.

این خبر را روزنامه عکاظ نزدیک به دربار عربستان سعودی به نقل از منابع وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد این کشور منتشر کرد.

کارشناسان معتقدند که چنین اقدامی در ادامه جنایات آل سعود در زمینه بازداشت، اعدام های دستجمعی، شکنجه خطیبان، انهدام مساجد و حسینیه ها و جلوگیری از برگزاری شعائر دینی شیعه قرار دارد.

چند هفته قبل، هیات علمای بلندپایه عربستان سعودی با صدور بیانیه ای، اخوان المسلمین را گروهی تروریستی و غیرمسلمان توصیف کرد که پس از آن وزارت امور اسلامی، از خطیبان مساجد سعودی خواست به اخوان المسلمین حمله کنند.

کارشناسان خاطر نشان کردند که بحران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و اقدام سعودی در زمینه محاصره قطر، علت اصلی حمله جدید آل سعود علیه اخوان المسلمین است.

مجتهد روز 19 نوامبر 2020 در تویتی تصویر بخشنامه وزارت امور اسلامی درباره اخراج خطیبانی را منتشر کرد که حاضر به حمله به اخوان المسلمین و انتقاد از این گروه نمی شوند.

این در حالی است که هیات علمای بلندپایه به ابزاری برای تحقق طرح محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی موسوم به چشم انداز 2030 تبدیل شده که هدف از آن حلال اعلام کردن محرمات در جامعه عربستان مانند افتتاح سینما، رانندگی زن و اختلاط میان مرد و زن است.

البته اخوان المسلمین ضمن اعلام مخالفت با بیانیه هیات علمای بلندپایه عربستان سعودی تاکید کرد که این گروه، یک گروه تروریستی نیست بلکه گروهی اصلاح طلب است، به دور از خشونت و تروریسم است و همواره قربانی خشونت و تروریسم رژیمهای دیکتاتوری بوده است.

پربیننده ترین خبرها