آغاز غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم.. ترامپ سیلی خورد و صورت بایدن سرخ شد!

آغاز غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم.. ترامپ سیلی خورد و صورت بایدن سرخ شد!
دوشنبه 15 دی 1399 - 20:33

سخنگوی دولت، امروز با اعلام این‌که فرآیند تولید اورانیوم با غنای 20 درصد در مجتمع غنی‌سازی شهید علیمحمدی(فردو) آغاز شده است، افزود از ساعاتی پیش پس از انجام اقدامات اولیه از قبیل اطلاع‌رسانی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تحویل پرسشنامه طراحی بر مبنای تعهدات پادمانی کشور، فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول UF6 به دست خواهد آمد.

العالم- کشکول

دولت ایران این اقدام عملی را در چارچوب اجرای قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها" که اخیرا مجلس شورای اسلامی آن را در واکنش به جنایت ترور شهید "محسن فخری‌زاده" و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران و نیز در واکنش به عدم پایبندی اروپا به تعهدات هسته‌ای خود، تصویب کرد، صورت داد.

گفته می‌شود قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم"، متضمن گام‌های عملی است که ایران آنها را در مراحل بعدی در چارچوب دفاع مشروع از منافعش، که از سوی طرف‌های امضاکننده توافق هسته‌ای نادیده گرفته شده، خواهد برداشت.

برخی کشورها هشدارهای ایران را جدی نگرفته‌اند و معتقد بودند که ایران به خاطر ترس از واکنش غیرمنتظره ترامپ و احتمال اقدام نظامی آمریکا، چنین اقداماتی را انجام نخواهد داد. ایران با اعلام آغاز غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم تأکید کرد که سیاست‌هایش تحت تاثیر متغیرات خارجی و حتی تهدیدهای نظامی و فشارهای اقتصادی نیست و تنها عاملی که می‌تواند جهت‌گیری این سیاست را تعیین کند فقط منافع عالی ایران است.

پنجمین گامی که امروز ایران آن را براشت، بدون تردید تأکیدی بر این امر است که نه دولتِ صهیونیست‌زده و راست افراطیِ آمریکا، نه جنون ترامپ، نه مزدوران صهیونیستی در دولت ترامپ و نه عرض اندام‌ها در خلیج‌فارس و نه ناوهای هواپیمابرد و زیردریایی‌های هسته‌ای و بمب‌افکن‌های استراتژی "بی 52" نمی‌توانند ترس در دل حتی کوچک‌ترین سرباز ایرانی ایجاد کنند و او را وادار به عقب‌نشینی مقابل سیرک آمریکایی کنند.

این اقدام شجاعانه و جسورانه می‌تواند حامل پیامی واضح به "جو بایدن" رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و همپیمانان اروپایی‌اش باشد که به گزافه‌گویی‌های تیم شکست‌خورده ترامپ، مانند اشاره به برنامه موشکی ایران و نقش منطقه‌ای ایران در توافق هسته‌ای، پایان دهند.

بایدن و دوستانش گزینه‌ای جز بازگشت به توافق هسته‌ای و اجرای بندهای آن و نیز لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران ندارند. ایران که تمام‌قد در مقابل دولت صهیونیست‌زده ترامپ ایستاد و تسلیم نشد، به گام‌هایش در دفاع از منافع ملت ایران، از جمله خروج کامل از توافق هسته‌ای، با شتاب ادامه خواهد داد و در آن زمان، بایدن نه تنها ترامپ را سرزنش می‌‌کند بلکه تمامی مشوقان سیاست شکست‌خورده او در مقابل ایران را به باد انتقاد خواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها