اسکاتلند: به ترامپ اجازه ورود نمی‌دهیم

اسکاتلند: به ترامپ اجازه ورود نمی‌دهیم
چهارشنبه 17 دی 1399 - 03:32

در حالی که برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی کرده‌اند که ترامپ قصد دارد روز پیش از مراسم تحلیف بایدن، به باشگاه گلف خود در اسکاتلند سفر کند، نخست وزیر این کشور گفت که بر اساس قوانین قرنطینه، به کسی اجازه ورود به این کشور داده نمی‌شود.

العالم-آمریکا

«نیکلا استورجن» نخست وزیر اسکاتلند به گزارش برخی رسانه‌ها درباره احتمال سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به زمین گلف خود در این کشور یک روز پیش از مراسم تحلیف «جو بایدن» واکنش نشان داد.

وی با تاکید بر این موضوع که اسکاتلند اجازه ورود ترامپ به این کشور را نخواهد داد گفت که هیچگونه ایده‌های درباره برنامه‌های سفر ترامپ نداشته و فقط تاکید کرد که قوانین قرنطینه که در این کشور اعمال شده، ورود هرگونه مسافر به این کشور را ممنوع می‌کند.

استورجن در ادامه گفت: «در حال حاضر بدون دلیل واقعی، اجازه ورود به اسکاتلند را نمی‌دهیم و این موضوع درمورد ترامپ و هر شخص دیگری اجرا می‌شود.»

روزنامه اسکاتلندی «ساندی پُست» روز گذشته خبر داده که هواپیمای نظامی «بوئینگ ۷۵۷» قرار است روز ۱۹ ژانویه، یعنی یک روز قبل از بر‌گزاری مراسم جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در فرودگاه شهر «گلاسگو» جایی که تفریحگاه ترامپ در آن قرار دارد فرود آید.

به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، ترامپ احتمالاً قصد دارد با این هواپیما که گاهی با آن سفر می‌کند، یک روز قبل از مراسم تحلیف بایدن به تفریحگاه خود در اسکاتلند به نام «تِرن‌بِری» برود.

روزنامه ساندی پُست به نقل از منابعی آگاه در فرودگاه شهر گلاسگو نوشته که چندین هواپیمای نظارتی در ماه نوامبر بر فراز تفریحگاه تِرن‌بِری ترامپ پرواز کردند و این اتفاق «معمولاً نشان می‌دهد که ترامپ قصد دارد برای مدتی طولانی در جایی اقامت کند».

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها