حمله خمپاره‌ای نیروهای ترکیه به یک نیروگاه برق سوریه

حمله خمپاره‌ای نیروهای ترکیه به یک نیروگاه برق سوریه
چهارشنبه 17 دی 1399 - 16:57

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که در پی حمله نیروهای ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به این کشور، یک نیروگاه برق سوریه در شمال شرق این کشور از کار افتاده است.

العالم - سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، امروز (چهارشنبه)، از از کار افتادن یک نیروگاه این کشور در منطقه «تل تمر» در شمال غرب استان الحسکه (شمال شرق) خبر داد.

«انور عکله» مدیر کل برق استان الحسکه در گفت‌و‌گو با سانا خبر داد که نیروهای ترکیه، صبح امروز، با چند خمپاره نیروگاه برق تل تمر را هدف قرار دادند که در پی این اقدام، این نیروگاه از کار افتاد.

انور عکله در ادامه با اشاره به اینکه به دیوار بیرونی نیروگاه خسارت وارد شده و خطوط تأمین کننده برق «زرکان» و «تل تمر» آسیب دیده‌اند، گفت که نیروهای کارگاه‌های وابسته شرکت برق، خطوط آسیب دیده را پیدا کرده‌اند.

وی همچنین گفت که تلاش‌ها برای بازگردانی برق منطقه در جریان است و نیروها در تلاش‌ هستند خرابی به بار آمده را اصلاح کنند.

سانا در پایان نوشت که نیروهای ترکیه و «مزدوران تروریست» وابسته به این کشور که در شهر «رأس العین» و اطراف آن مستقر هستند بارها زیرساخت‌ها و تأسیسات خدماتی موجود در شمال الحسکه و غرب آن را هدف قرار داده‌اند که در پی این اقدامات، مردم منطقه از خدمات یادشده محروم شده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه پیشتر نیز گزارش داده بود که ترکیه و شبه نظامیان تحت حمایت این کشور در حومه شهر رأس العین (شمال شرق سوریه) در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا بارها مانع بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آب علوک شده‌اند که این اقدام موجب قطعی آب شرب مردم شهر الحسکه شد‌ه‌ و آنها را وادار کرده است برای تأمین آب شرب خود، از تانکرهای آب استفاده کنند.

سوریه در ارتباط با این اقدام ترکیه دو نامه‌ به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال کرده بود که ترکیه این اعلام دمشق را «بی‌اساس» خوانده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها