شورش در واشنگتن؛ تعداد کشته‌ها به چهار نفر رسید + فیلم

شورش در واشنگتن؛ تعداد کشته‌ها به چهار نفر رسید + فیلم
پنج‌شنبه 18 دی 1399 - 08:51

توئیتر تمام فعالیت های ترامپ در این شبکه اجتماعی را به مدت 24 ساعت ممنوع کرد. اینستاگرام و فیس بوک نیز محدودیت هایی علیه وی اعمال کردند.

العالم - آمریکا

معترضان حامی ترامپ با حمله به ساختمان کنگره آمریکا، آن را تسخیر کردند اما در نهایت با دخالت گارد ملی، از ساختمان خارج شدند. یک نفر در این حادثه کشته شد.

حمله به ساختمان کنگره همزمان با جلسه مجلس سنا برای تایید انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید امریکا صورت گرفت.

در درگیری میان پلیس و معترضان یک زن به ضرب گلوله پلیس، کشته و تعدادی هم بازداشت شدند.

1

2
آخرین تحولات

- به دستور مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، گارد ملی وارد عمل شد و حامیان ترامپ را از کاخ سفید بیرون راند. چنین دستوری را باید قاعدتاً ترامپ صادر می کرد ولی تعلل وی ، معاونش را ناگزیر از این اقدام کرد.

- تعدادی از اعضای کنگره آمریکا، اعلام کردند که ترامپ دیگر شایستگی ریاست جمهوری را ندارد و لذا در صدد استیضاح وی هستند تا وی قبل از دو هفته دیگر که دوران ریاست جمهوری است تمام می شود، استیضاح شود.

- زنی که در جریان تصرف کنگره تیر خورده بود، کشته شد. گفته می شود سه نفر دیگر هم کشته شده اند.

- در پی حوادث اخیر، تا این لحظه سه نفر از کارکنان کاخ سفید استعفا کردند.

- توئیتر تمام فعالیت های ترامپ در این شبکه اجتماعی را به مدت 24 ساعت ممنوع کرد. توئیتر همچنین امکان بازنشر، ریپلای یا لایک کردن آخرین توئیت ترامپ را به دلیل خطر افزایش خشونت، از کار انداخت. اینستاگرام و فیس بوک نیز محدودیت هایی علیه وی اعمال کردند.

- با استقرار ارتش در محوطه کنگره و بازگشت آرامش، قانونگذاران آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات به کنگره بازگشتند.
با حضور «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در کرسی ریاست مجلس سنا، جلسه تایید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری و شمارش آراء الکترال دوباره شروع شد.

- ترامپ ورود «مارک شورت» رئیس کارکنان پنس (معاون رئیس جمهور) به کاخ سفید را ممنوع کرد.

- مایک پنس معاون ترامپ بعد از این که امروز خواسته‌ی او در مورد رد نتایج انتخابات در سنا را اجابت نکرد و مورد حمله‌ی او در توییتر قرار گرفت، ترامپ را در توییتر انفالو کرد.

- شهردار واشنگتن برای مدت 15 روز حالت فوق العاده در این شهر اعلام کرد. این شرایط تا 20 ژانویه یعنی روز تحلیف بایدن، رئیس جمهور منتخب ادامه خواهد داشت.

عصر ایران

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها