جریان صدر عراق: الحشد الشعبی برای دفاع از عراق خواهد ماند

جریان صدر عراق: الحشد الشعبی برای دفاع از عراق خواهد ماند
پنج‌شنبه 18 دی 1399 - 11:10

یک رهبر جریان صدر عراق تاکید کرد که انحلال سازمان الحشد الشعبی غیرممکن است و پس از پایان کامل داعش هم اگر در نیروهای مسلح عراق ادغام نشود بر اساس قانون خاص مربوط به آن به دفاع از عراق ادامه خواهد داشت.

العالم - عراق

یکی از رهبران جریان صدر عراق در واکنش به اظهارات یک نظامی آمریکایی که خواهان پایان یافتن الحشد الشعبی شده بود، تاکید کرد که انحلال این سازمان غیرممکن است.

«حاکم الزاملی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «خطر گروهک داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در عراق هنوز وجود دارد و همچنین دخالت‌های بیگانگان در امور داخلی عراق و اختلافات سیاسی و حزبی در این کشور، نیاز به الحشد الشعبی و مبارزه با تروریسم در کنار نیروهای ارتش و پلیس را ضروری می‌کند.

وی افزود: «اگر توافقی بر سر ادغام الحشد الشعبی با دیگر نیروهای امنیتی حاصل نشود، می‌بایست کار این سازمان بر اساس قانون خاص خودش ساماندهی شود که پارلمان به آن رأی داده است.

«پتر منصور» یک سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با بغداد الیوم گفته بود که الحشد الشعبی یک طرف اصلی در مبارزه با داعش بود، اما پس از پایان نبرد دیگر نیازی به آن نیست.

منصور گفت: «دولت جدید آمریکا به ریاست بایدن شاید رابطه با الحشد الشعبی را تغییر دهد و به سمت ایران دست دراز کند، اما اوضاع به قبل از دوره دونالد ترامپ باز نمی‌گردد.»

الحشد الشعبی در ژوئن ۲۰۱۴ و در پی فتوای جهادکفایی آیت الله علی سیستانی که از مردم عراق خواست برای دفاع از عراق و مقدساتشان در برابر تروریست‌های داعشی سلاح به دست بگیرند، تشکیل شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها