انگلیس حمله هواداران ترامپ به کنگره را محکوم کرد

انگلیس حمله هواداران ترامپ به کنگره را محکوم کرد
پنج‌شنبه 18 دی 1399 - 16:06

وزیر امور خارجه انگلیس درگیری‌های روز چهارشنبه در کنگره آمریکا توسط هواداران دونالد ترامپ را که به کشته شدن دست کم ۴ نفر و مجروح شدن دهها تن دیگر منجر شد، به‌شدت محکوم کرد.

العالم ـ اروپا

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس، روز پنجشنبه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: پس از رویدادهای تکان دهنده دیروز، باعث خرسندی است که کنگره کار خود را از سر گرفت و پیروزی جوبایدن را تائید کرد.

وی افزود: این پیام مهمی را ارسال می‌کند که اراده دمکراتیک مردم آمریکا را نمی‌توان با اقدامات خشن عده اندکی تغییر داد. راب تصریح کرد: انگلیس خشونت‌های دیروز را بی قید و شرط محکوم می‌کند.

پیشتر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس حمله به کنگره آمریکا را شرم‌آور خواند و با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که انتقال قدرت در آمریکا با آرامش و منظم صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، نشست مشترک کنگره آمریکا به ریاست «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری چهارشنبه شب در حالی پس از سخنرانی ترامپ، آغاز شد، که در همان ساعات اولیه، با یورش طرفداران ترامپ به ساختمان این نشست، نمایندگان را وحشت زده و کنگره را به مدت 6 ساعت تعطیل کرد.

با هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره و تلاش برای ورود به ساختمان شمارش آرای الکترال کالج، تمام درهای اتاق‌ها و تالارهای کنگره قفل شد و نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان درگیر شدند. در تیراندازی‌ها درجریان این شورش، دست‌کم چهار نفر کشته و دهها تن زخمی شدند، که تعدادی از آنها پلیس هستند. دست کم ۵۳ نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند.

پربیننده ترین خبرها