پلوسی: هنوز پاسخی از پنس برای کلید زدن روند برکناری ترامپ دریافت نکرده‌ام

پلوسی: هنوز پاسخی از پنس برای کلید زدن روند برکناری ترامپ دریافت نکرده‌ام
جمعه 19 دی 1399 - 22:08

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که هنوز از معاون رئیس جمهور برای فعال کردن متمم 25 قانون اساسی جهت برکناری ترامپ پاسخی دریافت نکرده است.

العالم - آمریکا

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفت که هنوز از «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا درباره فعال کردن متمم 25 قانون اساسی آمریکا پاسخی دریافت نکرده است.

طبق متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، درصورت عدم کفایت، ناتوانی یا مرگ رئیس جمهور آمریکا، اکثریت کابینه می‌توانند به انتصاب معاون وی به عنوان رئیس جمهور رأی دهند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه گفت: «باید هر آنچه که در توان داریم برای حمایت از مردم در برابر حملات ترامپ به کشور و دموکراسی‌مان به کار بگیریم.»

پلوسی تاکید کرد در صورتی که ترامپ به زودی از پست خود کناره‌گیری نکند، کنگره در این زمینه وارد عمل می‌شود.

وی اضافه کرد که جمهوری‌خواهان کنگره باید از نمونه نیکسون تبعیت کرده و از ترامپ بخواهند که به سرعت پست خود را ترک کند.

بامداد امروز پایگاه خبری «بیزینس اینسایدر» به نقل از مشاوران مایک پنس خبر داد که وی با استفاده از متمم 25 قانون اساسی آمریکا برای برکناری دونالد ترامپ مخالفت کرده است.

بر اساس گزارش این پایگاه خبری، پنس و تیمش نگران هستند که استفاده از این متمم ممکن است به ناآرامی و گسستگی بیشتر در آمریکا منجر شود.

از سوی دیگر به گفته سه منبع آگاه، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری این کشور در گفت‌وگوهایی غیر رسمی در وزارتخانه‌های تحت امر خود درباره امکان استفاده از متمم ۲۵ برای برکناری ترامپ صحبت‌هایی داشته‌اند. اما بنابر دلایلی از پیگیری این اقدام منصرف شده‌اند.

حملات چهارشنبه شب طرفداران ترامپ به کنگره سبب شده تا نمایندگان و سناتورهای آمریکایی به فکر برکناری زودهنگام ترامپ بیفتند.

در جریان حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره دست کم 4 نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها