سناتور جمهوری‌خواه: ترامپ باید استعفا کند

سناتور جمهوری‌خواه: ترامپ باید استعفا کند
شنبه 20 دی 1399 - 08:16

«لیسا مرکاوسکی» نخستین سناتور جمهوری‌خواه است که علناً از استعفای ترامپ صحبت می‌کند.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، «لیسا مرکاوسکی»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آلاسکا گفت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا باید استعفا کند. این اظهارات، مرکاوسکی را به نخستین سناتور جمهوری‌خواه تبدیل کرد که از استعفای ترامپ حمایت کرده است.
وی در مصاحبه با روزنامه Anchorage Daily News در ایالت آلاسکا گفت: «من می‌خواهم او استعفا کند. می‌خواهم در این مسند نباشد. او به اندازه کافی زیان به بار آورده است.»
وی افزود اگر حزب جمهوری‌خواه در روابطش با دونالد ترامپ تجدید نظر نکند، او ممکن است این حزب را ترک کند. مرکاوسکی گفت: «اگر حزب جمهوری‌خواه به چیزی جز حزب دونالد ترامپ تبدیل نشده باشد، صادقانه می‌پرسم آیا این حزب من است؟»
او که تا کنون ۴ بار به عنوان سناتور ایالت آلاسکا انتخاب شده است، یکی از جمهوری‌خواهان میانه‌رو در سنا محسوب می‌شود و بارها با سیاست‌های حزب جمهوری‌خواه به مخالفت پرداخته است.
مرکاوسکی در ادامه افزود: «او (ترامپ) یا در حال گلف بازی کردن است و یا در دفترش به ابراز خشم می‌پردازد.» وی با اشاره به عدم حضور ترامپ در مراسم تحلیف جو بایدن و همچنین بی‌توجهی او به شیوع گسترده کووید-۱۹ در آمریکا گفت حالا که ترامپ به وظایفش عمل نمی‌کند، باید استعفا کند.
این در حالی است که اعضای دموکرات مجلس نمایندگان و سنا می‌کوشند از ادامه حضور ترامپ در کاخ سفید در ۱۱ روز آینده جلوگیری و وی را استیضاح کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها