هواشناسی ایران ۹۹/۱۰/۲۰

سامانه بارشی در راه است/ شرایط ناسالم جوی برای تمام گروه‌های سنی

سامانه بارشی در راه است/ شرایط ناسالم جوی برای تمام گروه‌های سنی
شنبه 20 دی 1399 - 09:32

سازمان هواشناسی از شرایط ناسالم جوی برای تمامی گروه‌های سنی، افزایش تا ۱۲ درجه‌ای دما، سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی و ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.

العالم - ایران

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آرامی حاکم است و این شرایط در شهرهای صنعتی و پرجمعیت همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کییفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. در صورت عدم کاهش منابع آلاینده‌های جوی امکان رشد شاخص آلودگی در شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی طی امروز و فردا را به‌دنبال خواهد داشت.

طی روزهای آینده به دلیل افزایش دما در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی البرز احتمال سقوط بهمن وجود دارد و طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه با توجه به افزایش محسوس دما و وزش باد گرم شدید شرایط برای این رخداد در جاده‌های کوهستانی البرز مهیاتر است. از چهارشنبه تا جمعه افزایش محسوس دما برای سواحل دریای خزر 8 تا 12 درجه پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی سه روز آینده سرعت باد در خراسان شمالی افزایش می‌یابد. از بعدازظهر پنجشنبه و طی روز جمعه در شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر وزش باد شدید روی می‌دهد، این شرایط برای روز جمعه در مناطق مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود.

همچنین جمعه آینده سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها