اعتراض مقام قطری به اظهارات مقام اماراتی

اعتراض مقام قطری به اظهارات مقام اماراتی
شنبه 20 دی 1399 - 12:12

مدیر دفتر اطلاع‌رسانی قطر به اظهارات وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات واکنش نشان داد و تأکید کرد که این سخنان در سطح تلاش برای تحقق آشتی نیست.

العالم - امارات

«احمد بن سعید الرمیحی» مدیر دفتر اطلاع‌رسانی قطر به سخنان «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات واکنش نشان داد.

قرقاش در مصاحبه مجازی با «سی‌بی‌اس» گفته بود که «بازیابی کامل روابط دیپلماتیک با قطر زمان‌بر است و این موضوع به تعامل آتی قطر با ایران، ترکیه و گروه‌های اسلامی افراطی وابسته است».

الرمیحی در پاسخ به این سخنان قرقاش در حساب توئیتری خود نوشت: «تلاش‌های حاشیه‌ای برای متشنج کردن فضای مثبت آشتی پیش‌بینی شده بود، متأسفانه می‌بینیم که یک مسئولی مانند قرقاش سخنانی را بیان می‌کند که شایسته سطح تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق آشتی نیست».

او در عین حال نوشت: «ما هرگز به این تلاش‌ها توجه نمی‌کنیم و قطر دیدگاه مثبتی درباره آینده شورای همکاری خلیج (فارس) و وحدت آن دارد».

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کرده بودند.

روابط میان چهار کشور یادشده با قطر تا حدود دو ماه گذشته متشنج بود تا اینکه وزیر خارجه کویت اخیرا اعلام کرد با میانجیگری این کشور، رایزنی‌هایی میان چهار کشور مذکور و قطر صورت گرفته و این گفت‌و‌گوها «ثمربخش» بوده است.

روز سه‌شنبه گذشته نیز «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به دعوت «سلمان بن عبدالعزیز»‌ شاه سعودی در چهل و یکمین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در شهر «العلا» در عربستان سعودی شرکت کرد؛ نشستی که به اجلاس آشتی با قطر معروف شد.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها