نگرانی آلمان از پس لرزه های شورش واشنگتن

نگرانی آلمان از پس لرزه های شورش واشنگتن
يکشنبه 21 دی 1399 - 17:13

پلیس آلمان نیروهای خود را به خاطر نگرانی از تکرار اقدام مشابه حمله به نهاد قانونگذاری آمریکا در برلین، برای حفاظت بیشتر از ساختمان پارلمان این کشور تقویت کرد.

العالم ـ اروپا

خبرگزاری د. پ.آ. آلمان روز یکشنبه در این رابطه نوشت: در واکنش به ناآرامی ها در پایتخت ایالات متحده، پلیس برلین حضور خود را برای محافظت از ساختمان پارلمان آلمان افزایش داد.

«ولفگانگ شویبله» از حزب دموکرات مسیحی (CDU) در نامه ای به اعضای پارلمان توضیح داد که پلیس ایالت برلین نیروهای خود را در منطقه اطراف ساختمان رایشتاگ تقویت کرده است.

وی که پیشتر خواستار گزارش وزارت امور خارجه در مورد شورش های ایالات متحده شده، تاکید کرد در نشست با مقامات دولت فدرال و ایالت برلین در خصوص پیامدهای این وقایع برای تأمین امنیت بوندستاگ رایزنی می کند. سخنگوی پلیس پیش از این اعلام کرده بود که اقدامات حفاظتی برای ساختمانهای مهم در پایتخت تقویت می شود.

در همین حال «مارکوس زودر» نخست وزیر ایالت بایرن در خصوص شورش در واشنگتن به نشریه بیلد گفت: افکار بد به سخنان بد و در بعضی موارد به اعمال بد تبدیل می شوند. به همین دلیل است که ما نه تنها باید اقدامات امنیتی برای نهادهای دموکراتیک در آلمان را بهبود ببخشیم، بلکه باید جنبش های دگراندیش و سایر گروههای قابل مقایسه با آمریکا را زیر نظر بگیریم.

وی با بیان این که حمایت از قانون اساسی باید نقشی اساسی در این امر داشته باشد، افزود: حتی اگر میزان محبوبیت احزاب راست گرا مانند «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) کاهش یابد، این خطر وجود دارد که یک گروه افراطی در شرایط کرونایی در آلمان توسعه یابد که می تواند به طور فزاینده ای تهاجمی و حتی خشن شود.

به گزارش ایرنا، تابستان امسال تظاهرات کنندگان مخالف سیاست های کرونایی دولت «آنگلا مرکل» با تجمع در مقابل ساختمان پارلمان (رایشتاگ) برای مدت کوتاهی پله های ورودی آن را اشغال کردند. اکنون پس از شورش در واشنگتن، شمار بیشتری از نیروهای پلیس برلین برای حفاظت از این مکان به کار گرفته شده است.

پس از سخنرانی تحریک آمیز چهارشنبه شب ۶ ژانویه ترامپ، حامیان دو آتشه وی به ساختمان کنگره حمله بردند تا از اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی کنگره جلوگیری کنند. اقدامی با برخورد شدید از سوی پلیس آمریکا مواجه شد که دست کم پنج نفر کشته، دهها نفر زخمی و ۵۳ نفر هم بازداشت شدند.

پربیننده ترین خبرها