تاکید وزیران خارجه مصر و اردن بر حل سیاسی بحران‌های سوریه و یمن

تاکید وزیران خارجه مصر و اردن بر حل سیاسی بحران‌های سوریه و یمن
دوشنبه 22 دی 1399 - 02:11

وزیران خارجه مصر و اردن در دیدار با یکدیگر بر لزوم حل سیاسی بحران‌ها در سوریه، لیبی و یمن تاکید کردند.

العالم - مصر

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر و «ایمن الصفدی» همتای اردنی او بر اهمیت دستیابی به ایجاد راه حل‌هایی مسالمت آمیز برای حل بحران‌ در کشورهای سوریه، لیبی و یمن تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «احمد حافظ» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که شکری روز یکشنبه میزبان الصفدی بود که در این دیدار دو طرف در خصوص دیدگاه‌ها نسبت به تحولات منطقه و جهان به خصوص در سوریه، لیبی و یمن توافق داشتند.

او افزود: «وزیران خارجه مصر و اردن بر ضرورت توقف مداخلات خارجی و اهمیت دستیابی به راه حل‌هایی مسالمت آمیز برای بحران‌های کشورهای سوریه، لیبی و یمن مطابق با اصول امنیت ملی عربی و در چارچوب حفظ تمامیت ارضی این کشورها و توقف خونریزی‌ها در آنجا تاکید کردند و در عین حال مقابله جدی با خطر تروریسم از سوی هر منبعی و با هر انگیزی نیز ضروری خواندند.»

سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت که در این دیدار دو طرف همچنین بر تقویت روابط دوجانبه میان مصر و اردن در راستای تحکیم امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

این مقام مصری درمورد آرمان فلسطین نیز گفت که وزیر خارجه مصر همتای اردنی خود را در جریان تماس‌های اخیرش با طرف‌های ذیربط با مسئله فلسطین قرار داد که در چارچوب فراهم کردن مقدمات برگزاری نشست چهارجانبه میان مصر، اردن، آلمان و فرانسه بود که قرار است فردا دوشنبه با هدف پیشبرد تلاش های صلح در منطقه در قاهره برگزار شود.

حافظ گفت که این نشست درصدد ترغیب طرفین فلسطینی و اسرائیلی به مذاکره برای دستیابی به یک "راه حل سیاسی عادلانه و فراگیر بر اساس راه حل تشکیل دو کشور" است و مدعی شد که تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی را تضمین می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها