جزایر سه‌گانه ایران و "اسناد محرمانه و سفارشی" بریتانیا!

جزایر سه‌گانه ایران و
سه شنبه 23 دی 1399 - 08:40

برای پی بردن به نقش فاجعه آمیز و ویرانگر استعمار بریتانیا نیازی به اطلاعات گسترده نیست زیرا ریشه  بیشتر جنگ ها و بحران های کشورهای دنیا به ویژه پس از جنگ جهانی دوم به دوره استعمارگری بریتانیا بازمی گردد و این کشور ضمن بازی با مرزها جهت بهره برداری آتی  از آن برای  حفظ منافع نامشروع خود در جهان؛  بذر بحران ها و جنگ ها را میان کشورها افکند.

العالمكشكول

این روزها که خورشید امپراطوری بریتانیا افول کرده و به جزیره کوچکی در شمال اروپا تبدیل شده هر از گاهی و به ویژه زمانی که با بحرانی اقتصادی یا با درخواست خدمت به صهیونیسم جهانی روبرو می شود با سیاست رو کردن اسناد محرمانه مربوط به دوره استعمار که تقلبی و جعلی بودنش فاش شده، زهر خود را می ریزد.

اطلاعات و اخبار رادیو عربی بریتانی درباره اسناد محرمانه و "سفارشی" بریتانیا، بیشتر شبیه شوخی است زیرا این اسناد حکایت از آن دارد که بریتانیا جزایر مورد اختلاف خلیج فارس (بوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ) را برای پایان درگیری و تضمین ثبات منطقه از عرب‌ها خریداری کرده و به شاه هدیه یا اجاره داده است!

بدون شک این سند با عجله آماده شده تا در خدمت به منافع بریتانیا و هم چنین رژیم صهیونیستی باشد که بریتانیا در منطقه ایجاد کرده که البته بسیار مسخره و خنده دار است وگرنه چرا بریتانیا این همه برای پایان درگیری و تضمین ثبات منطقه اصرار دارد در حالی که اصل سیاست این کشور "تفرقه بنداز و حکومت کن" است. چرا بریتانیا زحمت خرید این جزایر و اهدای آن به شاه را می کشد و چرا دست روی جزایر دیگر نگذاشته و چرا ایران اصرار بر حاکمیت بر این سه جزیره دارد؟

این جزایز متعلق به ایران است و حاکمیت ایران بر آن به دوره های دور تاریخی و امپراطوری های ایلام، مادها، هخامنشی، اشکانیان و ساسانیان بازمی گردد که بریتانیا در سالهای 1903 تا 1908 به خاطر موقعیت استراتژیک آن اشغالشان کرد اما دولت‌های بعدی ایران این اشغالگری را برنتافته و برای بازگرداندن آن با روشهای مختلف قانونی و پس از 70 سال اشغالگری بریتانیا و به ویژه در سال 1971 توانستند بار دیگر پس از عقب نشینی بریتانیا از منطقه بر این جزایر حاکمیت یابند.

از آن روز امارات در تایید حاکمیت دروغین خود بر این جزایر ناکام مانده و این مساله به اهرم فشار آمریکا علیه ایران به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای توجیه حضور غیر قانونی خود در منطقه و ایجاد بازارهایی برای فروش سلاح های خود تبدیل شده است.

امروز نیز نوبت بریتانیا بود تا ناگهان اسناد محرمانه خود را در این برهه حساس این کشور و منطقه رو کند زیرا بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا به بازارهای ثروتمند کشورهای خلیج فارس به ویژه بازار سلاح نیاز دارد و شاید پس از مواضع قاطعانه ایران در توافق هسته ای به اهرم فشار غرب علیه ایران تبدیل شود.

یا شاید پیام هایی از بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا هم پیمان ترامپ، با تحریک اسرائیل، به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب به منظور عدم بازگشت وی به برجام یا شاید توجیهی برای حضور امنیتی و نظامی اسرائیل در امارات به ویژه پس از عادی سازی ذلت بارش با رژیم صهیونیستی باشد.

این سوالات می تواند توجیهی برای اقدام بریتانیا در رو کردن ناگهانی و مسخره اسناد باشد اما بدون شک جزایر بوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ از ابتدا ایرانی بوده و تا ابد نیز ایرانی خواهد ماند و امارات نیز باید از ملعبه بودن قدرتمندانی که به فکر کشورهای منطقه و در راس آنها امارات نیستند، دست بردارد.

پربیننده ترین خبرها