مردم عراق: برای خونخواهی شهدا داعشی های الحوت را اعدام کنید

مردم عراق: برای خونخواهی شهدا داعشی های الحوت را اعدام کنید
سه شنبه 23 دی 1399 - 19:20

مردم عراق برای ریشه کن کردن فتنه در این کشور به ویژه منطقه ی که زندان الحوت بازداشتگاه تروریست های قاتل عراقی ها با انگیزه های سیاسی،طائفی و مذهبی و برای اجرای برنامه های سعودی صهیونیستی امریکایی در منطقه، صبح روز سه شنبه هشتگ" داعشی های الحوت را اعدام کنید" را ترند کردند.

العالم داغهای مجازی

زندان مرکزی الناصریه مشهور به زندان الحوت؛ زندانی امنیتی و حفاظتی، در نزدیکی الناصریه در استان ذی قار عراق وبزرگترین زندان در جنوب عراق است که سال 2008 تاسیس شد.

سخن از زندان مرکزی الناصریه مشهور به الحوت در عراق دارای ابعاد مختلفی است از سویی کشورهای اروپایی خواستار توقف اعدام جناتیکاران و ادم کش های گروه وهابی داعش هستند. در 19 نوامبر گذشته نیز اتحادیه اروپا خواستار توقف اعدام قاتلان تروریستی شد که دهها هزار عراقی را با بمب و کمربندهای انفجاری و با عملیات تکفیر و مخالف با قانون قصاص در کشته بودند.

اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه ای در پایگاه رسمی خود از مقامات عراقی خواست از اعدام خودداری کنند.

این اتحادیه افزود: 21 فرد به اتهام اقدامات تروریستی در زندان مرکزی الناصریه مشهور به الحوت اعدام شدند که اتحادیه اروپا شدیدا این اقدامات جنایتکارانه که به خاطر آن محکوم شدند را محکوم می کند و صادقانه با قربانیان و خانواده هایشان ابراز همدردی می کند و مخالفت خود را با اعدام تحت هر شرایطی اعلام می کند.

اتحادیه اروپا با این معیارهای دوگانه کشنده، خواهان زنده ماندن این جنایتکاران قاتل است.

اتحادیه اروپا هم چنین مجازات اعدام را غیرانسانی وخشن توصیف کرد که به عنوان عامل بازدارنده جنایت شکست خورده است.

مقامات عراقی در اواسط نوامبر از اعدام 21 متهم به اقدامات تروریستی در زندان مرکزی جنوب کشور پس از موافقت رئیس جمهوری خبر دادند. خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابع خود " از اعدام متهمان بر اساس ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم " خبر داد.

در همین ضمن خبرنگار پایگاه " ناس " در استان ذی قار به نقل از منابعی آگاه گفت: محکومانی که اعدام شدن از ساکنان استان های بغداد، انبار، نینوا، بابل ، بصره و استان ذی قار بودند برخی از آنان محکوم به اقدامات تروریستی و وابستگی به گروه داعش و برخی نیز متهم به انفجار خودرو و دو متهم نیز به قتل و آدم ربایی محکوم شدند و این احکام دو سال پس از انجام احکام مشابهی برای متهمان کشتار اسپایکر اجرا شد.

فعالان عراقی در توییت های خود درباره این هشتگ (داعشی های الحوت را اعدام کنید ) از تروریست هایی که فتنه انگیزی کرده و هنوز باقی ماندنشان فتنه هایی در عراق به ویژه استان های جنوبی دارد، شدیدا خشمگین هستند.

پربیننده ترین خبرها